Gå til hovedindhold

Fladere og stærkere mave

genial maveøvelse der giver flad og stærk mave
Foto: Jonas Bilberg
Der findes nemme genveje til en fladere og stærkere mave - både i hverdagen og gennem træning. Her får du 1 genial maveøvelse og 3 gode tips til at få en stærkere mave gennem hverdagsaktiviteter.

3 gode tip til flad og stærk mave i hverdagen

➊ Når du sidder og arbejder, tænk på at strække dig indimellem, så du er tvunget til at aktivere maven. Arbejd med at trække navlen ind mod rygraden, og gør dig så lang som mulig. Så får du en god kontakt til din mave.

➋ Brug maven, når du laver daglige aktiviteter såsom at tømme opvaskemaskinen eller stille ting op i skabene. Vær bevidst om, hvad du gør: Løft en fod, når du tager ting ud af opvaskemaskinen, og stræk dig, når du sætter ting ind i skabene.

➌ Når du står i kø i supermarkedet, hold kurven i én hånd, og fokusér på at holde kroppen lige ved hjælp af maven. Løft en fod for en bedre effekt.

Genial øvelse for maven - Rul og stræk ud

En helkropsøvelse, der får dig til at aktivere store dele af maven.

Sådan spiser du dig til en flad mave - madvarer der slanker om livet

Sådan gør du:

Rul ned på ryggen og op igen i siddende stilling, stræk dine ben ud, så de danner et V, og åbn dine arme. Rul kontrolleret ned igen.

Hvor længe:

Lav øvelsen i 30 sekunder.

Tænk på:

Synes du, det er svært at komme op, så tag fat i dine underben for at rulle op. Hvis det er svært at sidde op i et V, så sæt hænderne i gulvet.

Få flad mave på 6 uger

Denne øvelse er en del af maveprogrammet "Flad mave på 6 uger" hvor du får 6 magiske øvelser og gode tips til en stærk og flad mave. 

Du finder programmet i Magasinet SUND hele livet, som kommer med SØNDAG i uge 23.