Gå til hovedindhold

Mormorarme - sådan slipper du af med dem

Gode træningsøvelser mod mormorarme
Hvis du er ejer af et sæt kedelige mormorarme, så kig med her og få gode råd til at komme den slaskende hud til livs.

Hvis du er ejer af et sæt kedelige mormorarme, så kig med her og få gode råd til at komme den slaskende hud til livs.

Mormorarme er ikke noget, der først kommer, hvis du en dag bliver mormor. Slap hud på undersiden af overarmene, er noget, de fleste kvinder får med tiden fordi tricepsmuklen, som sidder netop der, ikke bliver brugt – især hvis du har et stillesiddende job. Men det har også noget at sige, hvad du spiser.

De kendte slaskearme kan også dukke op, hvis du spiser mere end du forbrænder, og især sukker er synderen. Og hvis du samtidig ikke træner dine arme, så bliver bindevævet slapt, musklen svinder ind og dine overarme bliver slappe af fedt.

Mormorarme og dobbelthage er noget af det, vi allerhelst vil af med - se her, hvordan du slipper af med dobbelthagen

Vink farvel til dine mormorarme

Det nytter ikke noget at fokusere udelukkende på enten kost eller motion, hvis dine mormorarme skal væk – begge dele er vigtige!

Undgå mormorarme – sådan skal du spise

Der skal sund og varieret kost til, for at din krop begynder at fjerne fedt, herunder også på armene. Især en proteinholdig kost vil gøre underværker, da protein er med til at stabilisere dit blodsukker, så du hverken kommer til at overspise eller spise usundt. Samtidig giver protein hurtig og længere mæthed. Hvis du spiser mindst 100 gram protein om dagen, vil det også forhøje din forbrænding.

Undgå mormorarme - sådan skal du træne

Bøj og skræk er primært den bevægelse, der skal til, for at stramme dine arme op. Den klassiske armbøjning og de såkaldte dips; hård øvelse hvor du hænger i en stang og trækker dig selv op, til underarmene er vandrette, er begge gode øvelser mod mormorarme, da du rammer alle muskler omkring arme, bryst og skuldre på samme tid. Øvelser hvor du bruger din egen kropsvægt, er generelt enormt effektive. Desværre er punkttræning ikke nok – der skal også fedtforbrændende træning til, hvis du vil have flotte og faste arme.    

Læs også: Træning kan ændre brysternes størrelse

2 lette træningsøvelser til mormorarme

Udover armbøjninger, så får du her to effektive øvelser mod mormorarme, som du let kan lave derhjemme:

● Fyld to halvliters flasker med vand, tag en flaske i hver hånd, sæt dig i sofaen og stræk armene op over hovedet. Hæv og sænk nu flaskerne bagom hovedet, så tricepsmusklen aktiveres. Se evt. din yndlingsserie i tv imens, for at flytte dit fokus. Du kan selvfølgelig også bruge små håndvægte til øvelsen.

● Sæt dig yderligt på en stol med begge ben fremme. Placer dine hænder forrest på stolen og flyt din numse væk fra stolen og bevæg kroppen skiftevis op og ned, så dine albuer går helt tilbage.

Træn mormorarme væk med Arm Hoops

Du kan nemt og hurtigt træne arme og skuldre med smarte armringe - også kaldet Arm Hoops. Ved regelmæssig brug kan du ovenikøbet hurtigt se resultater.

Du kan træne så længe du har lyst og kræfter til det. I starten er det dog ikke unormalt at blive lidt øm i musklerne. Det anbefales at du i starten kun træner med ringene i et par minutter hver anden dag for at give arme og skuldre tid tll at restituere.Efter to ugers brug kan du optrappe din træning.

Køb Arm Hoops HER >>

Mangler du det perfekte udstyr til din træning?
På Letliv.dk samarbejder vi med flere forskellige webshops, som tilbyder deres kunder et stort udvalg af lækkert træningstøj og -sko til gode priser - SE MERE HER >>

Læs også: Bliv fit med få minutters træning om ugen

(Kilde: fitLiving.dk og Q.dk)

Artiklen indeholder affiliate links

Læs mere om