Gå til hovedindhold

Den perfekte frokostwrap

Her får du en opskrift, der er supersund og perfekt til madpakken!

Julie Berthelsens pefekte frokost

Det her er en af mine absolutte favoritter, siger sangerinde Julie Berthelsen. Her har jeg lavet den med strimler af squash, men to spidskålsblade kan sagtens gøre det. Jeg synes, det er nemmere, hvis jeg har de forskellige dele med mig, og så laver jeg en frisk rulle til frokost. Du kan gøre det grønne fyld og dressingen klar hjemmefra, og så tager det ingen tid at lave rullen.

Opskriften er beregnet til 1 person. 

Læs også om Julie Berthelsen, der tabte 25 kilo med sin egen lynkur

Ingredienser . Sprød frokostrulle

• 1 squash (eller 2 spidskålsblade)

• 1 gulerod

• 2 buketter blomkål

• 1 håndfuld spidskål, snittet

• 1 håndfuld grøn salat (jeg foretrækker rucola)

• 100 g røget fisk (laks, ørred, hellefisk)

• dressing (rør evt. lidt skyr eller creme fraiche med dit favoritkrydderi.)

Fremgangsmåde - Sprød frokostrulle

Skær squashen på langs i tynde skiver. Brug enten et mandolinjern eller en kartoffelskræller. Hvis du bruger spidskål i stedet for squash, så brug bladene, som du ville gøre med en wrap.

Riv guleroden på den grove side af rivejernet. Riv ligeledes blomkålen, og skær salaten i mindre stykker.

Læg squashskiverne på langs, så de overlapper, sådan at du kan bruge dem som en wrap.

Læg først den røgede fisk på squashen, hæld dressing over og fordel grønsagerne ovenpå.

Rul wrappen sammen så fast som muligt.

Den er nemmest at spise med kniv og gaffel.

Du kan også bruge kød som fyld. Prøv kyllingekød, hvis du har rester fra dagen før, dunser eller magert pålæg som skinke, hamburgerryg, roastbeef, kyllingepålæg osv. 

Vil du have flere opskrifter fra Julie Berthelsen?