Gå til hovedindhold

Lægens tip til en flad mave hurtigt

Det vidste du ikke om mavefedt.

Forbrænd kalorier

Stærke muskler forbrænder flere kalorier. Derfor er det en gode ide at styrketræne to gange 45 minutter om ugen.

Mavebøjninger strammer maven op, så den virker slankere. Lav dem, mens du ser tv.

Hård træning brænder mange kalorier af, men pas på ikke at spise for meget bagefter.

Lange gåture i rask tempo er den bedste mavefedt-forbrænder.

Snyd ikke dig selv for motion i weekenden.

Læs 10 andre nemme tips til at få en flad mave

Få to effektive træningsøvelser til at få en flad mave på bare 5 minutter 5 gange om ugen

Søvn og stress

Når du sover, danner kroppen leptin-hormon, som dæmper appetitten.

Søvnmangel aflejrer mavefedt og gør dig sukkersulten. Sov til du føler dig veloplagt næste morgen.

Stress danner hormonet kortisol, som gør dig sulten og aflejrer fedt på maven.

Få hjælp til at håndtere og forebygge stress med hypnose - se mere HER >>

Sunde olier

Enkeltumættede fedtsyrer hedder fedtet i olivenolie, som overraskende kan slanke lidt på maven.

Udnyt også de sunde olier i rapsolie, mandler, nødder, peanutbutter, avocado og mørk chokolade.

Læs også, hvordan du kan spise dig til en flad mave

Drop smøgerne

Selv om rygere virker slanke, har de ofte mere fedt på og især inde i maven.

Har du brug for hjælp til at kvitte smøgerne, så er en rygestops-pakke måske noget for dig. Læs mere HER >>

Se også denne øvelse, som giver dig en stærk og flad mave

Artiklen indeholder affiliate links.

Læs mere om