Gå til hovedindhold

Træning for sjælen

Bog, kop kaffe og kuglepen på bord. Træning for sjælen
Føler du, at der sker for mange negative ting i dit liv, eller savner du lidt mere glæde i hverdagen? Så kan bevidste refleksioner, handlinger og et øget fokus gøre en stor forskel.

Træning for sjælen

Hvis ikke vi dyrker regelmæssig fysisk aktivitet, bliver vores fysiske formåen reduceret. Det samme gør sig gældende for vores psykiske trivsel og velvære, den skal trænes og plejes regelmæssigt, og få minutter kan gøre en stor forskel. 

3 gode øvelser

Prøv én eller flere af disse simple øvelser, og husk, at de er først effektive, når du udfører dem dagligt, gerne over en periode på tre uger. 

  1. Lav en liste hver aften over tre gode ting, der er sket i løbet af din dag, og reflektér gerne over, hvorfor de skete, og om du kan genskabe de samme forudsætninger. Skriv gerne situationerne ned i en bog. 
  2. Lav noget nyt og spændende hver dag. Det kan være alt fra at cykle en ny rute hjem eller finde en ny opskrift på mad eller bagværk, som du normalt ikke ville lave. 
  3. Gør noget godt for andre mennesker. Den hurtigste måde at få det bedre med sig selv og øge ens egen trivsel er faktisk at gøre noget godt for andre.

10 genveje til mere sundhed

Læs mere om