Gå til hovedindhold

Bland motionsformer

Forskellige motionsformer: Dame der dyrker yoga
Opnå rigtig gode resultater ved at blande forskellige motionsformer. Er du typen, der elsker hård træning som løb eller styrketræning? Så vil din krop elske dig for at dyrke yoga en gang om ugen. Bliv klogere på hvorfor nedenunder.

Bland motionsformer

Vidste du, at det kan give rigtig gode resultater at blande forskellige motionsformer? Hvis du f.eks. løbetræner eller styrketræner, kan du med fordel tilføje yoga. Der findes hav af yogaformer, så det gælder om at finde en form, som du og din krop kan lide. En yogaform er den såkaldte Yin Yoga. Netop Yin Yoga er særdeles velegnet til at mobilisere kroppens led, fordi der er fokus på at træne alt bindevævet i kroppen.
 
Alle kroppens muskler og organer er omsluttet af det såkaldte bindevæv, og alt bindevæv i kroppen er sammenhængende og kommunikerer med hinanden. Døjer du med stramt bindevæv et sted i kroppen, vil det med tiden kunne medføre, at kroppens mobilitet bliver indskrænket. Det kommer typisk til udslag i nedsat bevægelighed over rygsøjlen, der oftest vil mærkes mest over lænden og/ eller nakken, samt over hofterne og/eller skuldrene. 
Den nedsatte mobilitet betyder desuden en forringet cirkulation i hele kroppen, hvilket kan være medvirkende til f.eks. hovedpine og muskelspændinger. (HT)
 

Tilføj yoga til din træning

Træn yoga mindst en gang ugentligt, så du opnår de træningsmæssige fordele, herunder øget mobilitet. Træn gerne to-tre af de stillinger/øvelser, som du har sværest ved at udføre, hver anden dag. På den måde vil du kunne mærke fordelene meget hurtigere f.eks. i form af øget mobilitet, reduceret stess og færre muskelspændinger i kroppen. 
Læs mere på Yin-harmoni.dk