Gå til hovedindhold

18 måder at forbrænde 100 kalorier på

Det er ikke kun hård træning, som forbrænder fedt! Her er en liste over 18 andre ting, der også giver noget!

Det er langt fra os alle, der har tid eller mulighed for at træne hver dag – og derfor er det et held, at det ikke kun er hård træning, som forbrænder fedt!
Vi bruger kalorier hele tiden bare ved at eksistere og trække vejret, men måske ikke lige så hurtigt som ved den type træning, der får sveden frem på panden. Men en hel del af vores daglige gøremål kan sætte forbrændingen i vejret og bør ikke undervurderes, skriver MåBra. 

Her er en liste med ting, du kan lave, som forbrænder 100 kalorier.

Sådan forbrænder du 100 kalorier:

  1. Lav mad! Laver du mad i cirka 40 minutter, har du forbrændt cirka 128 kalorier.
  2. Dans! At tage en svingom derhjemme i dagligstuen eller andre steder kan forbrænde 107 kalorier – på bare 20 minutter!
  3. Gør rent i badeværelset! Ikke det sjoveste, men åh, hvor er det dog skønt, når det er gjort! Plus at du efter 25 minutters skuren og skrubben har forbrændt 107 kalorier.
  4. Lav havearbejde! At ordne haven betaler sig! Ikke nok med at bedene bliver kønnere at se på – på 25 minutter har du 105 færre kalorier i kroppen!
  5. Giv væggene en ny farve! Har du et værelse, som trænger til en ny farve? På 35 minutter bliver du 120 kalorier fattigere!
  6. Vask gulv! Du får et skinnende rent hjem OG og forbrænder en masse fedt! På kun 15 minutter hård rengøring slipper du af med 15 kalorier!
  7. Læs en bog! Måske det mest afslappende af det hele – på 65 minutter kan du forbrænde 100 kalorier bare ved at sidde og læse!
  8. Slå græs: Forudsat at det tager mindst 20 minutter at slå græs, kan du slippe af med 120 kalorier.
  9. Støvsug! Du ved, at det trænger, og hvis det gør dig glad, så tænk på, at du forbrænder 100 kalorier på 35 minutters støvsugning.
  10. Stå op! Hvis du står op og arbejder i 40 minutter, forbrænder du 100 kalorier. Så hæv arbejdsbordet nu!
  11. Tag trappen! Hvis du gør det til en regel at bruge trappen i stedet for elevator eller rulletrappe, har du, når du samlet set har brugt 15 minutter på det, brugt 116 kalorier.
  12. Hold et ‘spadseremøde'! Hvis du alligevel skal holde telefonmøde, kan du lige så godt stå op eller gå omkring – på 35 minutter forbrænder du 100 kalorier.
  13. Sjip! Drop en kaffepause og sjip i stedet for – på kun ti minutter har du gjort det af med 100 kalorier!
  14. Opbyg muskelmasse! Hvert kilo ren muskelmasse forbrænder 30-50 kalorier pr. dag Så hvis du opbygger 4 kilo muskelmasse, forbrænder du 100 kalorier ekstra hver dag.
  15. Tag på shopping! Det er ikke kun sjovt – det er også nyttigt! Efter en halv times shoppetur har du forbrændt mindst 100 kalorier!
  16. Le! Det sætter både humøret og forbrændingen i vejret! På tyve minutter forbrænder du 100 kalorier.
  17. Stræk ud! Har du lidt tid til overs, kan du lave strækøvelser – på 20 minutter kan du forbrænde 100 kalorier!
  18. Spil billiard! Fed ide til en date? Eller hvorfor ikke tage hele familien med? På 45 minutter har I hver forbrændt 100 kalorier.