Gå til hovedindhold

Birgitte Nymanns 5 bedste motionsråd

Her får du Birgitte Nymanns 5 bedste råd til at komme godt i gang med træningen...

Birgitte Nymanns 5 bedste motionsråd

Jeg er så heldig, at træning, motion og daglig bevægelse er en helt naturlig del af min dagligdag, for min mor har sørget for, at jeg har været aktiv, lige fra
jeg kunne gå. 

Sådan er det desværre ikke for alle, så her er fem af mine bedste råd til at komme godt i gang med træningen.

LÆS OGSÅ: Stor guide: Find din yndlingsmotion

5 motionsråd

1. Sæt dig ind i, hvordan du træner effektivt, så dine træningspas generelt ikke tager mere end 30-40 minutter.

2. Vælg en træningsform, du kan lide – uanset, hvad bøger og blade siger, at du ”bør” vælge for at være effektiv.

3. Spørg dig selv, hvorfor du gerne vil komme i form og leve mere aktivt – og spørg dig selv, hvorfor du så ikke gør det, når du nu så gerne vil?

4. Find ud af, om du træner bedst alene eller sammen med andre. Er svaret, at du bedst kan lide at træne med andre, så find en makker, du kan mødes
med, uanset om du går på hold eller skal gå/løbe.

5. Husk, at fem minutters bevægelse er 100 procent bedre end ingen bevægelse, så bevæg dig, når du kan.

LÆS OGSÅ: Verdens bedste maveøvelse

Læs mere om