Gå til hovedindhold

Gå-tricket, der brænder fedt af

Ingen tid til at træne? En gåtur giver mere, end du tror! Med dette enkle kneb skruer du effekten helt i top.

Fokuserer du på rutens længde, når du motionerer? Så bør du i stedet for sætte fokus på dit tempo, i hvert fald hvis sigtet med dine power walks er at forbrænde mavefedt, skriver det svenske sundhedssite MåBra. Det viser et amerikansk studie.

Forskere fra et universitet i Virginia har analyseret forholdet mellem antal gåture, tempo og mindsket mængde mavefedt. I deres studie fandt de frem til, at kvinder, som gik tre hurtige og to langsomme gåture hver uge, tabte fem gange mere mavefedt end den kontrolgruppe, som kun gik fem langsomme ture i den samme periode. Dette til trods for at grupperne forbrændte nøjagtigt samme mængde kalorier under træningen.

Fortsæt med gåture til vinter!

Men fordelene ved intervalturene stoppede ikke der. Kvinderne i den gruppe tabte tre gange mere fedt på lårene og tabte sig fire kilo i løbet af de 16 uger, studiet varede.

Desuden har de kolde temperaturer også sine fordele, for jo køligere det er, des mere energi kræver kroppen for at holde sig varm. Din forbrænding kan øges med op til hele 15 procent under gåturen, hvis du vælger at motionere udenfor, når det er koldt.

At opholde sig i naturen betyder desuden, at dine lykke-hormoner øges, så du bliver mere glad og frisk ovenikøbet!

Kilde : Womens Health Magazine.