Gå til hovedindhold

Tab dig uden motion

Sænker du dit kalorieindtag og øger din forbrænding gennem motion, giver det hurtige resultater på vægten. Motion er en rigtig god styrke, når du skal tabe dig. Men der er heldigvis også nogen småting i hverdagen, som gør en stor forskel i kampen mod kiloene.

Sænker du dit kalorieindtag og øger din forbrænding gennem motion, giver det hurtige resultater på vægten. Motion er en rigtig god styrke, når du skal tabe dig. Men der er heldigvis også nogen småting i hverdagen, som gør en stor forskel i kampen mod kiloene.

Her får du 10 tips, du kan bruge i din hverdag for at brænde kalorier:

1. Motion til og fra arbejde er noget af det bedste. Du kan f.eks. gå eller tage cyklen. Bor du langt fra dit arbejde, kan du også cykle eller gå til og fra togstationen.

2. Tag trappen på din arbejdsplads og andre steder. Selv om det er hårdt i starten, og selv om der er mange etager, vil du i løbet af kort tid opleve en fremgang.

3. Stå op, hvis du har et hæve-sænke-bord og er vant til at sidde ned.

4. På vej hjem fra arbejde kan du skrue op for tempoet, og har du ikke ret langt, kan du f.eks. gå eller cykle en omvej.

5. Du kan også gå eller cykle en omvej, når du skal ud og handle.

6. Udnyt din frokostpause. Brug 10 min. af den til en frisk gåtur i højt tempo eller en trappetur til sjette sal og ned igen.

7. Tag en svingom med støvsugeren! Sørg for at komme ud i alle krogene og brug raske bevægelser.

8. Rengøring - f.eks. støve af, rydde op, skifte lagen og tage affald med ud.

9. Havearbejde - f.eks. feje, rive og slå gæs.

10. Længere gåtur i almindeligt tempo.

 

Læs mere om