Gå til hovedindhold

Vil du tabe dig? Så prøv med flere slags motion

Hvis du motionerer for at tabe dig, er det vigtigt, at du både styrke- og konditionstræner

Vil du tabe dig? Prøv med flere slags motion

Hvis du motionerer for at tabe dig, er det vigtigt, at du både styrke- og konditionstræner

Hver især bidrager de to motionsformer nemlig med noget, som den anden form ikke kan. Styrketræning er glimrende til kalorieforbrænding – specielt kan efterforbrændingen være høj, hvis du giver den gas. Styrketræning giver selvfølgelig også sundhed og styrke, men vigtigst af alt er den med til at holde på din muskelmasse under vægttabet.

Find de rigtige løbesko - Her finder du et stort udvalg af løbesko til gode priser >>

Konditionstræning vedligeholder og forbedrer din kondition, og samtidig forbrændes kalorier. Bidraget fra småbevægelserne må heller ikke undervurderes. Med småbevægelser menes gåture, cykelturen til jobbet, at du tager trapperne, at du laver havearbejde osv.

Hvis du får lavet godt med småbevægelser hver dag og får trænet 3 x 1 time om ugen (konditionsog styrketræning), kan den samlede fysiske aktivitet alene give et vægttab på 400-500 gram hver uge. Får du samtidig lavet nogle fornuftige kostændringer, kan du virkelig få sat fart i vægttabet og nemt komme op i nærheden af 1 kg om ugen. 

Vil du tabe dig? Så prøv Henrik Duers træningsprogram for hele kroppen!

Træningsprogram for hele kroppen

Læs mere om