Gå til hovedindhold

4 tips - Få succes med din træning

Sæt et mål, sørg for opbakning, gør det sjovt og beløn dig selv. Boost din motivation til træning med få, effektive hjælpemidler.

Sæt et mål, sørg for opbakning, gør det sjovt og beløn dig selv. Boost din motivation til træning med få effektive hjælpemidler.

Sæt et mål
Det er altid en god idé at sætte et mål. Meld dig fx til en konkurrence eller lav et væddemål med kollegaerne. Når du står til ansvar over for andre, er der større chance for, at du overholder din træningsmålsætning.

Sørg for opbakning
En undersøgelse i Journal of Personality and Social Psychology viser, at noget så simplet som opbakning fra dem man holder af, kan styrke din motivation væsentligt.  Så skynd dig at fortæl dine nærmeste om din træning og få dem til at juble med på dine succeser.

Læs også: Stor træningsguide - find din yndlingsmotion

Gør det sjovt
Det er ikke altid let at udskifte sofaen med løbebåndet; slet ikke hvis du har valgt den forkerte motionsform. Det er utrolig vigtigt, at det du træner, er noget, du synes er sjov – det styrker motivationen og lysten til at fortætte den sunde livsstil.

Beløn dig selv
Det er en god motivationsfaktor at love dig selv en belønning; fx træning tre gange om ugen i tre måneder = nyt træningstøj. Men undersøgelser viser faktisk, at motivationen bliver endnu større, hvis der er penge involveret, hver gang du IKKE træner. Især hvis pengene skal gå til noget, du ikke kan lide, fx et parti eller en sag du er imod.

Hvis du vil forkæle dig selv med et flot sæt tøj til din træning, kan du shoppe træningstøj til gode priser HER >>

(Kilde: fitLiving)

Læs også: Hvis du bare hader at træne

Artiklen indeholder affiliate links

Læs mere om