Gå til hovedindhold

Få forbrændingen op med burpees

Burpees – ordet lyder som noget, man gør, når man har bundet en øl eller har lidt dårlig mave, men det dækker over en klassisk fitnessøvelse, som ikke bare træner alle muskler i hele kroppen, men også øger din forbrænding og styrker hele dit kredsløb.

Få forbrændingen op med burpees

Burpees – ordet lyder som noget, man gør, når man har bundet en øl eller har lidt dårlig mave, men det dækker over en klassisk fitnessøvelse, som ikke bare træner alle muskler i hele kroppen, men også øger din forbrænding og styrker hele dit kredsløb. De oprindelige burpees foregår uden forhøjning, men her får du en ændret version, hvor de fleste kan være med. Hvor mange kan du lave? 

Burpees: Sådan gør du

Stå med front til en forhøjning (det kan fint være en bænk udendørs – tag handsker på om vinteren).

Læn dig frem og sæt hænderne på bænken.

Hop så tilbage med benene, så kroppen står helt udstrakt på hænder og fødder.

Hop frem med benene igen og ret overkroppen op.

Gentag, så hurtigt du kan, i et minut.

Er det for let, så sæt hænderne helt ned på gulvet i stedet for på bænken.

Gentag 3-5 omgange og mærk forbrændingen stige omgang for omgang.