Gå til hovedindhold

Få slanke arme på 28 dage

Få en stærkere overkrop og slankere arme

Push-ups - nej, det har ikke noget med bh’er at gøre, men det handler om brystmusklerne, arme og skuldre.
 
Efter fire ugers træning kan du lave 50 armstrækninger, så hvis du går i gang nu, så kan du have en stærkere overkrop og flottere arme om 28 dage.

Alt, hvad du skal bruge, er din egen krop og eventuelt noget at lægge knæene på.

Og så skal du følge programmet her.

Skal du have nyt træningstøj? Find et stort udvalg af lækkert træningstøj til gode priser HER >>

Tag programmet med dig

Tag et foto af programmet her ved siden af, så du altid har det med.

Du kan lave armstrækninger, hvor du støtter på fødder, og hele kroppen er strakt – hvis du kan.

Er du ikke helt der endnu, så lav armstrækningerne som vist på billedet her.

 

Gør det hårdt

Du kan altid gøre øvelsen hårdere ved at flytte knæene længere bagud.

Sørg for at føre kropsvægten frem på armene.

Føler du, at øvelsen er for let, er det, fordi du ikke har kropsvægten langt nok fremme.

 

Husk pauser

Når der står 20 i programmet, betyder det, at du skal lave 20 armstrækninger, men du må gerne holde pause.

Hold for eksempel 5-10 sekunders pause, når du ikke kan mere, og fortsæt så.

Sådan gør du hver dag.

Til sidst kan du lave flere og flere uden at holde pause.

 

28-dages push-up-udfordring

  Mandag Tirsdag Onsdag Torsdag Fredag Lørdag Søndag
Uge 1 20 25 20 pause 25 25 pause
Uge 2 25 30 30 pause 30 30 pause
Uge 3 30 35 35 25 pause 35 40
Uge 4 40 40 pause 40 pause pause 50

 

Birgitte Nymann

Birgitte Nymann er uddannet i idræt og har arbejdet med formidling af kost, træning og livsstil siden 1993. Hun har skrevet om motion og velvære i Ude og Hjemme siden 2011 og er desuden foredragsholder og forfatter til en række bøger.