Gå til hovedindhold

Gang slanker mere end løb

Dame går en tur i skoven
Forskning viser, at gang er lige så effektivt som løb.

Gang slanker

Forskning viser, at rask gang er strålende til at slanke sig, sænke blodtrykket og få styr på kolesterol og type 2-diabetes. Effekten er lige så god som ved løb. Eneste ulempe er, at du kommer til at bruge mere tid på gangprojektet.

Forbrænd kalorier ved at gå

Du forbrænder samme antal kalorier ved at gå syv kilometer i raskt tempo, som hvis du løber fem. Hurtig gang er faktisk bedre til at smide de overflødige kilo. For i modsætning til løb bliver du ikke så sulten bagefter og forfalder derfor ikke til at overspise.

Bevæger du dig nok?

Det smarte armbånd Withings Pulse Ox hjælper dig med at blive mere aktiv og forbedre dit helbred. Armbåndet tæller skridt, distance, måler løbeture,  forbrændte kalorier, måler puls og iltindhold i blodet og analyserer din søvncyklus, for at hjælpe dig til bedre nattesøvn.
Se et større udvalg af aktivitetsure her >>

 

Gå til og bliv sundere

Gang træner stofskiftekonditionen, der stabiliserer blodsukkeret, forhindrer kolesterol og fedt i at hobe sig op i blodet, og holder blodtrykket på plads.
 
Allerbedst virker rask gang, hvor du går 100 skridt i minuttet og svinger armene med. Sæt i korte perioder så meget fart på, at pulsen banker i vejret, og du bliver forpustet.

Gang er godt for humør og hukommelse

En times gang styrker humøret og fremmer opmærksomhed og hukommelse. Vores muskler er aktive organer, som producerer og udskiller kemiske stoffer. De dannes imidlertid kun, når musklerne er aktive.

Et disse hormoner fungerer populært sagt som gødning i hjernen, så der dannes flere hjerneceller og nervebaner i hippocampus, som er centralt for vores hukommelse.

Artiklen indeholder affiliate links

Læs mere om