Gå til hovedindhold

Kom i gang nu

Her får du inspiration til at komme i gang med træningen efter sommerpausen.
September er den mest travle måned i idrætsforeninger og fitnessbranchen. Sammen med januar og februar er det de måneder, der klart topper med hensyn til, hvor mange der tilmelder sig træning på den ene eller anden måde. 
 
Måske står du også og skal i gang med træningen efter sommerpausen? Lær at sætte dig selv op til succes, og lær at holde gang i træningen, selv om du er skadet. Læs mere her og få inspiration til at komme godt i gang.
 

Sæt dig selv op til succes

 
Hører du til dem, der går i gang, men ikke holder ved? Hvad så med at lave en plan for, at det ikke sker igen?
  • Kan du lave træningsaftaler med en ven, din kæreste eller dine børn? Hvis du melder fra, skal du betale et eller andet, der er en ”høj pris”.
  • Kan du minde dig selv om dit projekt ved at skrive dine træningsaftaler i din kalender?
  • Kan du fortælle alle på Facebook, hvad dit projekt er? Kan du fortælle dine kolleger om dit projekt?
  • Kan du tilmelde dig et slankehold i gymnastikforeningen, på aftenskolen eller i fitnesscentret?
  • Kan du holde styr på din træning på en app, for eksempel Nike+, Endomondo eller på en Vivofit, Fitbit eller lignende?
 

Skadet? Du kan godt træne

Mange af dem, jeg møder, som ikke er i gang med træning, har en eller flere undskyldninger for ikke at holde formen ved lige, og en af de hyppigste er, at de har en skade.
 
Men en skade er ikke en forhindring for at træne, i hvert fald ikke, når vi taler de mest almindelige skader. Det kan være, at du ikke kan lave det, du plejer, men det betyder ikke, at der ikke er andre måder at holde formen på.
Kan du svare ja til bare en af nedenstående spørgsmål, er det muligt for dig at holde dig i gang, selv om du er skadet. 
 
  • Kan du gå i stedet for at løbe?
  • Kan du løbe på rulleskøjter?
  • Kan du træne på crosstrainer eller kondicykel?
  • Kan du svømme?
  • Kan du aquajogge?
  • Kan du dyrke spinning?
  • Kan du styrketræne?
  • Kan du træne mave og ryg?
  • Kan du dyrke yoga?
  • Kan du bruge mindre belastning?
  • Kan du lave mindre bevægelser?
  • Kan du træne i kortere tid?
  • Kan du lave færre øvelser?
  • Kan du lave bare en øvelse?
Hvis du vil holde dig i form, er der en vej næsten uanset din skade. 

Læs mere om