Gå til hovedindhold

Powerhoop dig slank

Du husker sikkert hulahopringen fra din barndom, men vidste du, at hulahop faktisk er fremragende træning, der skyder din puls i vejret og træner din mave,talje og ryg?

Hulahopring
Du husker sikkert hulahopringen fra din barndom, men vidste du, at hulahop faktisk er fremragende træning, der skyder din puls i vejret og træner din mave,talje og ryg? 

Du kan altså opnå en rigtig god træning med en gammeldags hulahopring, men med det nye træningskonce pt powerhoops fører du din træning op på et helt nyt niveau.

Det er lettere med powerhoop

Powerhoopen er allerede blevet en del af holdtræningen i flere danske fitnesscentre, men hoopen er også genial til hjemmetræning, da du ikke behøver andre redskaber end powerhoopen for at træne. 
Forskellen på powerhoopen og den traditionelle hulahopring er, at de er samlet af 8 dele, som gør det nemt at opbevare ringene. 

Ringene er beklædt med et tykt lækkert neopren materiale, der er bølget på indersiden således at taljen bliver masseret under brug. Samtidig er det lettere at holde hoopen oppe, end det er med en traditionel hulahopring.

Du kan ikke træne forkert
Når du bruger powerhoopen er det nødvendigt at spænde godt op i bækkenbunden, maven samt lændemuskulaturen, mens du hulahopper. 
Du vil samtidig få pulsen i vejret, når du udfører de cirkulære bevægelser for at holde hoopen oppe. 

Fordelene er, at du simpelthen ikke kan træne forkert – du bliver nødt til at spænde op i hele muskelkorsettet omkring maven for at kunne holde gang i ringen. Træningen styrker musklerne i hele maveregionen, taljen og ryggen – både de yderste og inderste muskler.

Suppler med powerhoop
Powerhoops er et godt supplement til din træning, da de træner koordinering, balance og styrke. 

Sætter du hastigheden op, så får du også pulsen op og dermed gang i kredsløbet. 

Er du kreativ, kan du finde mange gode øvelser og anvendelsesmuligheder i ringene for eksempel strækøvelser, udstrækning, balanceøvelser eller styrketræning. Øvelserne kan avanceres alt efter dit niveau. Det kan dog ikke anbefales udelukkende at holde sig til denne træningsform. 

Din krop har brug for stød op igennem kroppen som for eksempel ved gang eller løb, så knogler, ledbånd og sener belastes og dermed styrkes. 
Samtidig bør du mindst et par gange om ugen dyrke motion med høj intensitet, hvilket disse ringe ikke kan leve helt op til. 
Bruger du ringene som supplement, vil du få en god træning med forbedret styrke, balance og koordinering – og så er det samtidig sjovt og udfordrende

Let at komme i gang med powerhoop
powerhoops hjemmeside kan du finde de forskellige størrelser af ringe og se, hvilken størrelse, der anbefales til dig. 
Ringene fås også til børn og til træning af armene. På hjemmesiden kan du også finde inspiration til sjove øvelser til din hjemmetræning. 
 

Læs mere om