Gå til hovedindhold

Tag dig sammen til at træne

Stort set alle mennesker kender til ikke at gide træne. ”Jeg er træt” og ”jeg har ikke tid” er to af de mest almindelige undskyldninger. Måske står undskyldningerne også i kø hos dig. Tjek denne liste – den kan hjælpe dig til at fjerne nogle af undskyldningerne:

Tag dig sammen til at træne

Stort set alle mennesker kender til ikke at gide træne. ”Jeg er træt” og ”jeg har ikke tid” er to af de mest almindelige undskyldninger. Måske står undskyldningerne også i kø hos dig. Tjek denne liste – den kan hjælpe dig til at fjerne nogle af undskyldningerne: '

Prøv vores ti-minutters mini-træningsprogram 

5 gode råd

• Vælg en motionsform, du kan lide. Så er du mere motiveret, også på ”grå” dage, end hvis du har valgt at løbetræne og faktisk ikke gider løbe.

• Sæt motion/træning i kalenderen. Skriv: Mandag kl. 17: Zumba, onsdag kl. 20: Crossfit. Der er 90 procent større chance for, at du gennemfører, hvis du skriver planerne ned.

• Skriv, hvad du får ud af det – i din kalender. Skriv: Mandag kl. 17: Zumba, fordi jeg vil have mere energi og tabe mig.

• Træne med en eller flere andre. Det forpligter, når I er flere, der har en aftale. Du er sandsynligvis bedre til at holde aftaler med andre, end du er til at holde dem med dig selv (hvis du er som de fleste). Når du skal mødes med nogen, skal du i det mindste melde fra for ikke at dukke op.

• Find et nemt træningsprogram. Det skal være et, du kan lave hjemme og på farten, som du kan overskue, og som du altid kan finde tid til. Så kan du altid lave længere træningsprogrammer på andre dage. Lav for eksempel disse tre øvelser efter nedenstående programmer og du har allerede et let tilgængeligt træningsprogram.

Vil du gerne i gang med at løbe? Prøv vores løbeprogram til begyndere

Skal du have nyt træningstøj? Find et stort udvalg af lækkert træningstøj til gode priser HER >>

Artiklen indeholder affiliatelinks.

Læs mere om