Gå til hovedindhold

Træner du uden resultater?

Styrketræning kræver tid og tålmodighed, selv om alle vil opleve en hurtig fremgang i starten. Vær dog opmærksom på 5 fejl, som vil gå ud over dine træningsresultater. Se dem her...

Føler du også at du træner uden resultater?

Styrketræning kræver tid og tålmodighed, selv om alle vil opleve en hurtig fremgang i starten.

Vær dog opmærksom på fem fejl, som vil gå ud over dine træningsresultater:

Du spiser for lidt eller for meget

Får du ikke tilstrækkeligt med protein, fedt og næringsstoffer, er det svært at øge muskelmassen. Omvendt vil et for højt indtag gøre et vægttab vanskeligt.

Du mangler fokus

Styrketræning kræver som al anden form for sport både øvelse og koncentration. Fokusér på at have en god teknik hele tiden, mærk de muskler, du bruger, og brug din vejrtrækning rigtigt.

Du træner for lidt eller for meget

En god hovedregel er at træne den samme muskel tre gange ugentligt, men ikke to dage i træk, da dine muskler har brug for restitution.

Bliv fit med få minutters træning om ugen

Du træner uden en plan

Træner du uden en plan, risikerer du, at din træning hurtigt bliver ensformig og formålsløs. Få eventuelt hjælp af en træningsvejleder til at lægge et program.

Du presser ikke dig selv nok

Du skal sørge for at komme ud over det punkt, hvor du føler det behageligt.  

*Gavebeviset er gyldigt indtil d. 31/3-16.

Læs mere om