Gå til hovedindhold

5 grunde til at du ikke taber dig

Føler du, at du gør alt det rigtige for at tabe dig, men uden de ønskede resultater. Måske finder du løsningen i en af de fem grunde her på siden?

5 grunde til at du ikke taber dig

Føler du, at du gør alt det rigtige for at tabe dig, men uden de ønskede resultater. Måske finder du løsningen i en af de fem grunde her på siden?

1)  Du drikker ikke nok vand

Flere undersøgelser har vist, at vand er essentielt for vores sundhed og for vores vægt. Tørst kan nemlig nemt tolkes som sult, og derfor er det en god ide at prøve at drikke før du spiser, hvis du altså er i tvivl. Yderligere kan et glas vand før maden sørge for, at du bliver hurtigere mæt og undgår at spise for meget.

Som en ekstra bonus har et studie vist, at koldt vand faktisk kan være med til at sætte skub i forbrændingen og mindske lysten til både sodavand og juice.

2)  Du får for meget af den sunde mad

Nødder, avocado, sunde olier og mørk chokolade er alle naturlige madvarer fulde af sundt fedt. Kroppen har brug for det sunde fedt, når du gerne vil tabe dig, men problemet med disse madvarer opstår, hvis du ikke ved, hvornår du har fået nok. En kalorie er ikke bare en kalorie, og kvaliteten af den mad du spiser, har en betydning for din vægt og dit velvære.

Du ved sikkert godt at du skal forbrænde flere kalorier end du indtager for at tabe dig.Så hvis du hæmningsløst snacker løs af de ellers sunde madvarer, kommer du hurtigt til at spise flere kalorier, end du kan forbrænde.

3)  Du sover for lidt

Vi har sagt det før, og vi siger det gerne igen. For lidt søvn kan gøre dig fed. Når du sover for lidt, bliver din hormonbalanc forstyrret, hvilket påvirker din sultfornemmelse, og du ender derfor ofte med at spise for meget dagen efter en dårlig nattesøvn. Læs mere her: Derfor er søvn så vigtigt for dit vægttab

4)  Du spiser uden at tænke

Spiser du på farten, mens du laver mad, eller imens du ser fjernsyn? Så er der en god chance for at du indtager en god del mere, end du har behov for, og en god del mere end du er klar over.

Stil dig selv den udfordring, at du kun spiser, mens du sidder ned og koncentrer dig om hver enkelt bid.

5)  Du får for mange lightprodukter

Mange tror, at de vælger et sundere alternativ, når de vælger fedtfattige lightprodukter. Men sandheden er, at langt fra alle lightprodukter er et sundere valg. Ofte propper producenterne produkterne med ekstra salt, sukker eller e-numre for at få den samme smag frem, som der er i det originale produkt.

Ofte lykkes det heller ikke helt producenterne, at få den samme smag frem i lightprodukterne og du kan derfor nemt ende med at spise mere af et lightprodukt, fordi dine sanser ikke bliver tilfredsstillet på samme måde.

Et manglende vægttab kan også skyldes dine hormoner - læs mere her...

Kilde: Popsugar.com 

 

 

 

Den store LCHF-guide

Kom godt i gang med LCHF-kosten med 15 minimagasiner, som indeholder mere end 500 sider med:

- Guide til LCHF
- Tips og tricks til dit vægttab
- Over 200 opskrifter

Efter køb sendes hæfterne som pdf til din mail.

15 minimagasiner: 149 kr.
Normalpris: 298 kr. Du sparer 149 kr.

 

Læs mere om