Gå til hovedindhold

3 sunde dips til dine snacks

3 sunde dips til dine snacks
Lav din egen dip til snacks og dyp løs med god samvittighed.

Lav din egen dip til snacks og dyp løs med god samvittighed.

Vi elsker at dyppe vores sunde snacks i forskellige dip, og dem vi køber, er som regel ikke så sunde. Dip behøver ikke hænge sammen med chips, men kan også være et lækkert supplement til dine sunde snacks eller som tilbehør til dit måltid.

3 opskrifter på sund dip til dine snacks

Alle opskrifterne er til fire personer.

Tomatsalsa
Hak 225 gram friske tomater og rør dem sammen med finhakket basilikum, et fed knust hvidløg, en teske olivenolie og smag til med salt og peber.

God til: Pasta, fisk, groft brød og grillet kød
Kalorier pr. person: 20

Prøv også opskrifterne på avocado-, tzatziki- og krydderurtedip
 

Yoghurtdip til sunde grøntsags snacks
Rør 2 dl drænet græsk yoghurt (maks. 2 %) med 1-2 fed knust hvidløg, 3 spiseskeer revet agurk, 1 spiseske hakket dild og smag til med salt og peber.

God til: Fisk, lam og grønt
Kalorier pr. person: 35

Hummus til de sunde snacks
Blend ½ dåse afdryppede kikærter med to fed hvidløg og to grillede, flåede peberfrugter. Tilsæt appelsinsaft til en passende konsistens opnås og smag til med salt og peber.

God til: Smørelse i sandwich, grillet kød, fisk og grøntsager
Kalorier pr. person: 50

Få inspiration til dine grønne snacks her