Gå til hovedindhold

5 tips til fastedage på 5:2 Kuren

5 tips til fastedage på 5:2 Kuren
Sådan kommer du godt igennem de to fastedage på 5:2 Kuren.

Er du i tvivl om, hvordan du skal komme igennem de to fastedage på 5:2 Kuren? Her giver vi dig 5 tips til at komme godt i gennem dem.

5:2 Kuren har på rekordtid opnået kæmpesucces over hele Europa. Den går kort fortalt ud på, at du fem dage om ugen spiser, som du har lyst, mens du i to dage kun må indtage 500 kalorier i døgnet. Denne lette faste resulterer for de fleste i et hurtigt vægtab på cirka et halvt kilo fedt om ugen.

5 tips til fastedage på 5:2 Kuren

 
1. Hvis du vil spise morgenmad, så vent en time eller to. Sultfornemmelsen forsvinder som regel af sig selv.
 
2. Sørg for at have noget at lave, så du ikke tænker på mad hele tiden.
 
3. Drik masser af vand. Det mætter, så sulten ikke føles helt så skarp.
 
4. Husk, at sulten ikke er farlig. Og den bliver ikke værre. Den kommer og går i løbet af en fastedag.
 
5. Du bestemmer selv, hvornår og hvordan du vil indtage dine 500 kalorier på en fastedag på 5:2 Kuren. Spred dem dog ikke ud over dagen, men saml dem i ét eller to måltider. Meningen er jo, at du skal faste det meste af tiden.

Kom godt i gang med 5:2 Kuren og din nye livsstil

Her på siderne får du hjælp til at komme godt i gang med din nye livsstil. Så hvorfor ikke begynde med din første fastedag i morgen. Spis det, du må ifølge dag 1 i 5:2 menuen for enten mænd eller kvinder. Så er du allerede i gang med at sikre dig selv et både længere og lettere liv.

 

Bliv klog på fastediæter

Såkaldt intermitterende faste – eller faste med mellemrum – er den nye måde at blive sund og slank på. Når man ikke spiser, begynder kroppen automatisk at bruge af kulhydrat-depoterne.

Læs om teorien bag 5:2 Kuren og andre fastekure her

Madplan til kvinder på 5:2 Kuren

På 5:2 Kurens fastdage må kvinder indtage maksimum 500 kalorier per dag.

Mangler du lidt inspiration til maden på fastedagene, giver vi dig her en menu til 2 fastdage

Madplan til kvinder på 5:2 Kuren

'

Madplan til mænd på 5:2 kuren

På 5:2 Kurens fastdage må mænd indtage maksimum 600 kalorier per dag.

Her er en madplan for 2 fastedage, der er nem at gå til.

Madplan til mænd på 5:2 Kuren

Slankebog om 5:2 Kuren

I bogen ”5:2 Kuren – Tab dig, bliv sundere og lev længere” får du bl.a.:
● Praktiske tips.
● 40 forslag til måltider på fastedagene på 500 og 600 kalorier.
● En kalorietæller.
● Beretninger fra folk, der lever efter 5:2 princippet.
Af Michael Mosley og Mimi Spencer, Politikens Forlag, 250 sider.

Bogen kan købes HER >>

Artiklen indeholder affiliate-links

Læs mere om