Gå til hovedindhold

5:2: Sommerkål med radiser

Selv om du faster to gange om ugen på 5:2 Kuren, er det også vigtigt at spise sundt ugens øvrige dage, hvis du ønsker at tabe dig. Prøv en nærende salat med sommerkål, radiser og solsikkekerner.

Selv om du faster to gange om ugen på 5:2 Kuren, er det også vigtigt at spise sundt ugens øvrige dage, hvis du ønsker at tabe dig. Prøv en nærende salat med sommerkål, radiser og solsikkekerner.

Ingredienser - Sommerkål med radiser:

1 hoved af sæsonens kål, fx spidskål
2 bundter radiser
2 spsk. olivenolie
1 spsk. citronbalsamico
Himalaya- eller havsalt
1 stor håndfuld solsikkekerner

Sådan gør du- Sommerkål med radiser:

Skær kålen så fint du kan i aflange tynde strimler. I en snæver vending kan du vælge at køre den på din food processor.
Radiserne snittes i relativt tynde skiver, evt. på langs (så de bliver skrå).

Vend en marinade af olivenolie, citronbalsamico og salt. Anret salaten på et smukt fad og top den med solsikkekerner.

Tip: En luksusudgave af denne salat toppes med gede- eller fårefeta.

Opskriften er lavet af ernæringsterapeut Louise Bruun, der har blandt andet har skrevet bogen "Sund og Slank med 5:2". Bogen kan købes HER >>

Klik her og få Louises lækre opskrift på hjemmelavet hummus