Gå til hovedindhold

Ida er over halvvejs i testen af 5:2 Kuren: Jeg er stadig glad og begejstret

Vores testperson Ida er over halvvejs i hendes test af 5:2 Kuren og stadig ved godt mod.

Vores testperson Ida er over halvvejs i hendes test af 5:2 Kuren og stadig ved godt mod.

Fem uger på faste er allerede overstået og det går stadig over al forventning. Jeg har igen fastet mandag og onsdag. Selvom man selv kan vælge hvilke dage, man vil faste, så synes jeg, det er rigtig rart at klare fastedagene i den første del af ugen. Det er som om, jeg bedst kan lide at ”overstå” dagene, så jeg kan hygge mig mere de sidste fem dage.

Igen i denne uge har jeg været ude i weekenden. Fredag stod den på kyllingeburger og vin med veninderne, med efterfølgende tur på bar. Selvom det var en dag, hvor jeg gerne måtte spise, hvad jeg ville, lagde jeg alligevel mærke til, at mine portioner gradvist bliver mindre. Jeg er simpelthen ikke så sulten, som jeg plejer at være – og det tror jeg, har noget at gøre med fasten. Jeg plejer sagtens at kunne spise en almindelig størrelse burger med fritter til uden problemer. Men lidt over halvvejs måtte jeg give op og jeg havde endda kun taget en ske pomfritter.

Det samme har jeg oplevet, når jeg spiser frokost i kantinen på arbejdet – jeg plejer sagtens, at kunne spise en tallerken med mad + salat uden problemer. Men mine portioner er blevet mindre, og jeg kan stadig ikke spise op. Jeg tænker, det må være fordi, min krop og hjerne er blevet mere bevidst om følelsen af sult og bedre til at finde ud af hvornår jeg er mæt. Det er jo meget godt!

Da jeg kom hjem fredag nat, spiste jeg et lille stykke hjemmelavet pizza, så det var ikke det værste (mine veninder købte snask i 7-Eleven på vej hjem). Om morgenen spiste jeg to stk. knækbrød med avokado og et med leverpostej – igen ikke det værste til kombinationen af kur og tømmermænd, jeg kunne jo nemt være blevet fristet til en pizza.

Weekenden stod på Bogforum i Bellacenteret og besøg hos mine forældre. Så der røg altså både kage, god kaffe (med sødmælk) og lækker mad ind. Så det var godt fastedagene var overstået.

Mad på fastedage i denne uge

Jeg har ladet mig inspirere af Liv, der også tester 5:2 Kuren, og spiser nu et stk. rugbrød med æg som første måltid på næsten alle fastedage. Det betyder at jeg om morgenen springer morgenmåltidet over og først spiser æggemaden omkring kl. 11.30.

Mandag lavede jeg en virkelig nem middagsret. Det var faktisk bare en kyllingefilet der blev flækket, fyldt med spinat, gul peber og mager ost, hvorefter det blev rullet sammen og bagt i ovnen i 35 min, og serveret på en bund af lidt salat. SÅ lækkert og meget nemt!

Onsdag lavede jeg en pizza med blomkålsbund og lidt parmaskinke, salat og cherrytomater til, til i alt 330 kcal. Det var VIRKELIG også lækkert, og jeg var MEGET mæt bagefter. Alt i alt en stor succes.

Lav din egen sunde pizza: Blomkålspizza med cherrytomater og sukkerærter

 

 

 

Til gengæld fik jeg kun trænet en enkelt gang denne uge. Det er altså ikke godt nok, og jeg må tage mig sammen til næste uge – nu er der jo ikke så lang tid til testen slutter, og jeg skal måles og vejes igen.

Det var alt fra mig denne gang.

Læs alle Idas blogindlæg her:

Idas første vejning og forventninger til 5:2 Kuren

Idas første uge på 5:2 Kuren

Idas anden uge på 5:2 Kuren

Læs også: Idas møde med Fitall

Idas tredje uge på 5:2 Kuren - det bliver nemmere og nemmere

Idas fjerde uge på faste - Succesfølelse efter vejning