Gå til hovedindhold

Idas anden uge på 5:2 Kuren

Her kan du læse om Idas anden uge på 5:2 Kuren.

Ida: Uge 2 på faste

En hel uge med faste og træning er nu gået. Jeg fik trænet styrketræning og cardio 2 dage, onsdag og søndag. Det var meningen at jeg skulle have trænet fredag, men jeg kom til at spise hjemmelavet citronmåne efter arbejde med min søster og niece i stedet. Det var selvfølgelig ikke lige efter planen, men så trænede jeg lidt ekstra hårdt søndag i stedet.

Fødselsdagsbrunch

Lørdag stod på forsinket fødselsdagsbrunch og gave fra mine to veninder. Jeg tænkte, at det jo ikke var det bedste, når man sådan er på kur og egentlig skal spise normalt sundt, men det skal jo ikke gå ud over min fødselsdagsgave :-)

Konceptet på brunchstedet var at man skulle vælge 3, 5 eller 7 småretter, og jeg valgte bare det jeg havde mest lyst til. Da jeg kom hjem og skulle til at skrive blogindlægget her gik det op for mig at jeg faktisk ikke havde valgt så usundt igen.

Jeg havde spist røræg med champignoner og purløg, tomatsalat med mozzarella, en halv grapefrugt, et stykke vesterhavsost med marmelade, en halv avokado med chiliolie og en lille brødkurv med både et par skiver hvid brød og rugbrød… og selvfølgelig en enkelt croissant. 

Selvom det stadig er meget mad, synes jeg alligevel jeg havde styret helt ubevidst uden om kage, bacon, pølser og andre måske mindre sunde valg. Og med en kop kaffe og en friskpresset juice til, var det ikke den værste brunch. I øvrigt var jeg så mæt at jeg først blev sulten igen til aftensmadstid. 

 

Gode fastedage

Fastedagene i denne uge er gået rigtig fint. Tirsdag morgen spiste jeg 2 små Clara Friis pærer, en frisk figne og 1,5 dl hytteost på samlet 145 kcal. Jeg havde det med på arbejde, og spiste det omkring kl.10.00. Da jeg igen havde planlagt krebinet med broccoli (forsøger stadig at få spist den kæmpe broccoli jeg købte sidste uge – og der er stadig krebinetter på frys) på samlet 250 kcal, efterlod det mig 105 kcal til frokost. Her spiste jeg et lille stykke kylling uden skind og en portion råkost, som jeg vurderede passede ca. med antallet af kcal. 

Torsdag spiste jeg tre pærer og 1,5 dl hytteost – igen 145 kcal. Om aftenen skulle jeg have en svinekotelet med stegte løg og tomater til på 250 kcal. Til frokost spiste jeg 2 små stykker hvid fisk og lidt råkost igen. Det fungerer godt for mig at kunne spiste en smule til frokost, om end det kun er en lille smule råkost. 

Vægttab?

Jeg kan mærke på mine bukser at maven er blevet mindre, og jeg kan også se det i spejlet, men vægten siger altså, at jeg kun har tabt ½ kg.

Jeg håber det er fordi jeg har øget træning lidt, og generelt er begyndt at bevæge mig mere, så det forhåbentlig er fordi mine muskler bliver tungere. 

Ellers er ugen gået rigtig fint. Jeg er blevet rigtig god til ikke at spise søde ting om aftenen foran fjernsynet, og sodavand har jeg også næsten lagt fra mig. Fordi man ikke spiser noget om aftenen på fastedage, har jeg faktisk fundet ud af, at jeg sagtens kan undvære det og nøjes med en kop te de andre dage, hvor der ikke er fastedage. 

Det er som om, at det nu er meget nemmere at styre både sult og lækkersult, fordi man ved hvordan ”den falske sult” føles – og så kan sukkerfri tyggegummi med lakridssmag i øvrigt også gøre tricket.
Næste uge må jeg prøve nogle nye opskrifter tror jeg. Jeg er lidt slem til at vælge de ting jeg allerede har prøvet og synes smager godt :-)

Læs alle Idas blogindlæg her:

Idas første vejning og forventninger til 5:2 Kuren

Idas første uge på 5:2 Kuren

Idas anden uge på 5:2 Kuren

Læs også: Idas møde med Fitall

Idas tredje uge på 5:2 Kuren - det bliver nemmere og nemmere