Gå til hovedindhold

Sund madplan til 5:2 Kuren - 4 fastedage (laks, kylling og rejer)

madplan
En sund madplan kan give dig inspiration, når du skal lave mad til dine fastedage på 5:2 Kuren? Fortvivl ikke - ernæringsterapeut Louise Bruun giver dig en sund madplan og viser her, hvordan du hurtigt og nemt laver morgenmad og aftensmad på dine fastedage.

Sund madplan til 4 fastedage

Her får du en madplan med 4 opskrifter til fastedagene på 5:2 Kuren med tilhørende video, så du nemt og overskueligt kan lave sund, kaloriefattig og hurtig mad på dine fastedage under 5:2 Kuren. Ernæringsterapeut Louise Bruun guider dig trin for trin i, hvordan du laver morgenmad og aftensmad på under 500 kalorier.

Alle fire fastedage nedenfor er udregnet, så du højst får 500 kalorier på en dag i din madplan. Du kan selvfølgelig også kombinere opskrifterne, som du selv vil, så længe kalorierne passer.

Sund madplan 1: fastedag på 5:2 Kuren

Morgenmad på 5:2 Kuren:
Æggehvideomelet med gurkemeje og tomat (62 kalorier)

 

Aftensmad på 5:2 Kuren:
Røget laks med broccoli-quinoasalat (431 kalorier)

 

Sund madplan 2 - fastedag på 5:2 Kuren

Morgenmad på 5:2 Kuren
Rawgrød med granatæble og bær (194 kalorier)

 

Aftensmad på 5:2 Kuren
Kylling med hvidkål (317 kalorier)

 

Sund madpan 3 -  fastedag på 5:2 Kuren

Morgenmad på 5:2 Kuren
Æg og friske blåbær (196 kalorier)

 

Aftensmad på 5:2 Kuren
Rejesalat (296 kalorier)

 

Sund madplan 4 - fastedag på 5:2 Kuren

Morgenmad
Rød smoothie med bær og banan (154 kalorier)

 

Aftensmad
Kylling i Rømertopf (357 kalorier)