Gå til hovedindhold

7 gode tips - Sådan dæmper du sukkertrangen

Her får du 7 gode tips til at dæmpe sukkertrangen

7 gode tips til at dæmpe sukkertrangen

1) Prøv at skære ned eller helt undgå sukker i en uge. Det gælder både frugtsukker, tilsat sukker og kunstigt sukker (sødemidler).

2) En håndfuld nødder er altid et godt alternativ, når sukkertrangen melder sig.

3) Det har vist sig at duften af vanilje kan dæmpe sukkertrangen. Prøv derfor at smøre dig med en hudcreme med vaniljeduft eller tænd et duftlys med vanilje.

4) Lav en kop te når sukkertrangen melder sig. Ofte skyldes trangen til noget sødt et savn efter at få noget at spise eller drikke, eller fordi du mangler noget at lave. Det hjælper med en kop te.

Dæmp din sukkertrang med chokolade

5) Sørg for at spise mad, der stabiliserer blodsukkeret. Vælg fiberrige kulhydrater som fuldkornsprodukter, grøntsager, nødder, frø og krydderier som bl.a. kanel. Læs her hvordan du kan tabe dig med honning og kanel

6) Prøv at børste tænder, når sukkertrangen kommer snigende. Chokolade smager bare ikke særlig godt med nybørstede tænder.

7) Lad være med at have søde sager i skabene. Chancen for at du giver efter for sukkertrangen er meget større, hvis du har søde sager inden for rækkevidde.  

Læs også 3 andre tips der kan tøjle sukkertrangen

Læs mere om