Gå til hovedindhold

7 tips til en flad mave

Ønsker du en flad mave, er det blandt andet vigtigt, at du husker at spise og prøver at stresse af.

1: SPIS

Du skal ikke sulte dig selv, hvis du ønsker en fladere mave. Sulter du dig, vil kroppen lagre mere fedt end tidligere for at være beredt til en sulteperiode. Spis hellere lidt og ofte. Mere end tre timer uden mad vil for nogle øge kroppens stressniveau.

2: SPIS RIGTIGT

Spis proteiner til hvert måltid og indtag færre kulhydrater som sukker, hvedemel, ris, pasta og kartofler. Spis i stedet for bær, grønsager, grove kornprodukter, naturel youhurt, olivenolie.

3: SPRING IKKE MORGENMADEN OVER

Manger er så stresset om morgenen, at de springer morgenmaden over. Det sender et signal til kroppen om, at den skal lagre fedt om maven. Tag dig til at spise om morgenen. Find gode opskrifter på proteinrig morgenmad på Slankeklubben.dk under LCHF.

LÆS OGSÅ: Træn maven flad

4: SID NED OG SPIS

Kroppen bryder sig ikke om at stresse - så spiser du, mens du laver noget andet, vil kroppen opfatte dig som stresset og slå fordøjelsessystemet fra.

5: BEGRÆNS KAFFE OG TE

Koffein stimulerer kroppen og frigiver kortisol, og det kan være svært at begrænse dit indtag. Af alle alkoholiske drikke er øl den værste på grund af sukkeret. Frugtjuice indeholder også meget sukker og går lige i blodet. Drik vand - og gerne mindst 6 glas om dagen.

6: PLANLÆG

Perioder med meget stress kan gøre det vanskeligt at tabe sig. Du kommer skrupsulten hjem fra arbejdet, og så er det bare nemmere at falde i og snuppe en usund mad. Når du erkender, at du har for travlt, så brug tid på at omlægge din hverdag, så der er luft til at passe på dig selv.

7: FÅ NOK SØVN

Mangel på søvn er en stressfaktor.

 

Kilde: Allers.no

Læs mere om