Gå til hovedindhold

Sunde rodfrugtchips

Chips af rodfrugter er nemme at lave og sundere end almindelige chips. Og så smager de skønt.

(4 portioner)

400 g rødbede og pastinak el. persillerod
1 tsk. havsalt
Peber
2 spsk. olivenolie

Skræl rodfrugterne og skær dem i så tynde skiver som muligt (evt. på et rivejern). Bland rodfrugtskiverne med olie og krydr med salt og peber. Fordel rodfrugterne på to bagepapir-beklædte plader (skiverne skal ligge enkeltvis). Bag chipsene i ovn ved 200° i ca. 30 min., til de er sprøde – vend dem undervejs.  

 

Energi-information pr. portion
Energi 122 kcal/511 kJ

Fedt: 7 g
Kulhyrdrater: 11 g
Protein: 1 g
Kostfibre: 2 g

Prøv de andre lækre madopskrifter:
Æble med kanel
Fibermuffins
Kaffeboller

 

Sukkerfri kager og desserter

Har du svært ved at undvære søde sager, så er denne pakke lige noget for dig:

Du får minimagasinerne "Sødt uden sukker" nr. 1 og 2 - med 70 opskrifter på sukkerfri kager og desserter.

Normalpris: 40 kr. Din pris: 29 kr.

Efter køb sendes hæfterne som pdf til din mail.

Læs mere om