Gå til hovedindhold

Thailandsk kotelet

Sundt aftensmåltid.

4 portioner
 
Det skal du bruge:

Koteletter
 4 koteletter
 4 tsk. olie
 Salt og peber
 Stegte grøntsager
 2 squash
 2 røde peberfrugter
 1 bdt. grønne asparges
 2 tsk. olie
 2 hakkede fed hvidløg
 80 g hakkede svampe
 Salt og peber
 
Karrysauce
 2 tsk. olie
 ½ spsk. karrypasta
 4 dl kokosmælk light
 Salt og peber
 
Tilbehør
Kogte brune ris

 
Sådan gør du:
Koteletter: Opvarm olien på en pande og brun kødet heri på begge sider ved god varme. Skru ned og steg det i 2-3 min. mere på hver side. Tag koteletterne af og hold dem varme.
 
Stegte grøntsager: Skær squash og peberfrugter i strimler og aspargesene i mindre stykker. Varm olien op på en pande og svits først hvidløg, dernæst de øvrige grøntsager i olien et øjeblik. Krydr med salt og peber og hæld grøntsagerne over på en tallerken.
 
Karrysauce: Opvarm olien på en pande og svits karrypastaen et øjeblik. Tilsæt kokosmælk og lad det koge igennem. Smag til med salt og peber og vend grøntsagerne ned i saucen.

Energi pr. portion 440 kcal / 1840 kJ Fedt: 28 gram Kulhydrat: 14 gram Protein: 30 gram Kostfibre: 3 gram

Læs mere om