Gå til hovedindhold

9 tips: forbrænd flere kalorier i hverdagen!

Der er mange ting du kan gøre, for at skrue op for den daglige forbrænding

Der er mange ting du kan gøre, for at skrue op for den daglige forbrænding.
En øget forbrænding vil bringe dig tættere på målet om nogle færre kilo på sidebenene.

1. Morgen: Stå på et ben mens du børster tænder, eller lav benbøjninger til du kan mærke syren i benene. Derved kan du forbrænde op til 75 kcal. mere i løbet af din morgen.

2. På arbejde: Gå eller cykle på arbejde, og hvis der er for langt, så gå bare noget af vejen. Bruger du 30 min. på dette hver dag, forbrænder du helt op til 150 kcal. mere.

3. På kontoret: Drop kontorstolen og investér i en stor træningsbold, og sid på den i løbet af din arbejdsdag – Du kan forbrænde hele 100 kcal. mere i løbet af en hel dag.

4. Frokost: Gå en tur efter din frokostpause, og drop elevatoren og tag trapperne. Det giver en forbrænding på op til 75 kcal. mere.

5. Kaffepause: Kickstart din hjerne i kaffepausen, ved at hoppe i 3 min., efterfulgt af lange stræk. Få evt. dine kollegaer med på det, så I er fælles om det.

6. Hjem fra arbejde: Få sved på panden på vej hjem fra arbejde – træd hårdt til i pedalerne, eller gå med raske skridt. Det kan give dig et minus på yderligere 150 kcal.

7. Købe ind: Brug en kurv når du handler, og få styrket armene.

8. Aften: Spænd i musklerne og stå på et ben når du laver mad.

9. Efter aftensmaden: Gå en tur efter maden, find bakker og snoede vejen så du kan få pulsen lidt op. Lav gerne træningsøvelser på stuegulvet når du kommer hjem, du kan snildt se TV imens.

Læs mere om