Gå til hovedindhold

Dagens julegodte i december

Slankeklubbens julekalender: Hver dag i december måned byder Slankeklubben på en lækker juleopskrift. Opskrifterne er til dig der elsker julegodter, men gerne vil spare på sukkeret i julemåneden.

Slankeklubbens julekalender

Hver dag i december måned byder Slankeklubben dig på en lækker juleopskrift. Opskrifterne er til dig der elsker julegodter, men gerne vil spare på sukkeret i julemåneden.

De fleste af os starter på julegodterne allerede i november. Vi bliver inviteret til juletræsfest, julehygge og julefrokoster og alle de ekstra julegodter sætter sig hurtigt på sidebenene. Derfor er der også mange, der har et nytårsfortsæt om at leve sundere og slanke sig i januar, Men hvorfor ikke starte allerede i december og spare nogle ekstra kalorier ved at spise lækre, men sunde alternativer til de klassiske julegodter.

Dagens julegodte:

3. december: Æblechips

4. december: Marcipan kugler med lakrids-figen-fyld

5. december: Æbleskiver

6. december: Konfektkage

7. december: Brunkager

8. december: Trøffelruller med ingefær

9. december: Ikke så syndige hindbærtrøfler

10. december: Nøddetærter

11. december: Snebolde

12. december: Abrikos-macadamiakonfekt

13. december: Hvid chokolade-citrontrøfel

14. december: Jule-pandekager

15. december: Nøddeknas

16. december: Ischokolade

17. december: Sunde superkugler

18. december: Marcipanbrød med nougat

19. december: Julemüsli

20. december: Julecookies

21. december: Chokoladehapsere

22. december: Abrikosguf

23. december: Støbte lakridshjerter og kokosbolde

24. december: Sidste øjebliks chokoladepastiller

Gode tip til en slankere jul:

● Spis med måde og giv dig selv tid og lov til virkelig at nyde dine julegodter.

● Når du skal i byen til julefrokost, er det vigtigt fortsat at følge din daglige rytme, indtil du skal af sted. Husk at spise et eftermiddagsmåltid, hvis det er noget du plejer. Det gør, at du bliver mindre fristet, og at det er nemmere at sige nej tak til de største kaloriebomber.

● Er det tag-selv-bord, kan du tage et stort overblik og beslutte dig for hvilke retter, du vil spise.

● Spis stille og roligt – det mætter bedre, og du får ikke spist for meget. Lad de andre om at løbe mange gange. Nyd maden langsomt og roligt. Det smager ikke bedre af, at du tager mange gange.

● Til de traditionsrige middage med f.eks. andesteg og flæskesteg, kan du sagtens spise kødet, sovsen og grøntsagerne med glæde, og så skære ned på de brunede kartofler.

● Skal du selv have gæster, så husk at servere grøntsager - det bliver helt sikkert positivt modtaget og spist.

 

Læs mere om

Mest læste fra Slankekure