Gå til hovedindhold

Fiona Kuren - Kostplanen til et hurtigt vægttab

Kvinde på vægt
Med Fiona Kuren kan du tabe 5 kilo på 14 dage. Her får du kostplanen, der hjælper dig hurtigt ned i vægt.

Med Fiona Kuren kan du tabe 5 kilo på 14 dage. Her får du kostplanen, der hjælper dig ned i vægt.

Sådan gør du

Tag 3 dage, hvor du spiser mad, der ikke indeholder stivelse. Hold dig i stedet for udelukkende til kød, æg og grøntsager.

På dag 4 er det tilladt at spise mad med stivelse. Det vil sige kartofler, ris, pasta, linser etc. Supplér med grøntsager og kød.

Derefter tager du igen 3 dage uden stivelse, og dernæst en enkelt dag med stivelse. Sådan fortsætter du, indtil du har tabt de ønskede kilo. Fiona Kirk anbefaler, at man følger kuren i mindst 7 dage.

Læs også: Fiona Kuren - Tab 5 kilo på 14 dag

Kostplanen, der hjælper dig ned i vægt

En typisk dag uden stivelse:

Morgenmad:
Koffeinkick – Drik en kop stærk kaffe eller en grøn kop te. Drop morgenmaden, hvis du ikke er sulten.

Morgenmadsfrugt:
Spis frugt og bær i løbet af formiddagen. Det giver god energi. Citrusfrugter, især grapefrugt, øger forbrændingen. Drik friskpresset juice eller lav en smoothie af frugt og bær. Undgå protein og mejeriprodukter.

Sent morgen-mellemmåltid:
Et stykke fuldkornsrugbrød med proteinrigt pålæg og grønsager. Alternativt kan du spise grød/yoghurt med bær og frugt. Eller en håndfuld blandede usaltede nødder.

Midt på dagen:
Skift mellem supper og salat til frokost. Suppe mætter godt, fordi væsken fylder maven. Vælg grov salat som hvidkål eller rødkål og bland det med grønsager som spinat og peberfrugter samt protein i form af kylling, skinke eller laks. Så har du en salat, der giver en god mæthedsfølelse og stor fedtforbrænding.

Mellemmåltid:
Spis et stykke fuldkornsrugbrød med proteinrigt pålæg og grønsager. Alternativt kan du vælge grød/yoghurt med bær og frugt. Du kan fx også nu nyde din daglige chokolade.

Aftensmad:
Spis f.eks. laks, rejer eller skalddyr. Spis en blandet salat eller mindst tre slags rå, kogte eller stegte grønsager til aftensmaden.

God opskrift til dage uden stivelse: Kylling med citron og ingefær til Fiona Kuren

Mad, som sætter gang i forbrændingen

Protein:
Kød, fisk og fjerkræ. Æg og tofu.
Mætter godt og kræver ekstra energi for
kroppen at fordøje.

Kalcium:
Vælg magre mejeriprodukter som yoghurt, ost, fetaost og parmesanost samt grønsager som broccoli og spinat. Det binder fedtet og forsvinder ud sammen med afføringen i stedet for at lagres i fedtcellerne.

Fibre:
Vælg fuldkornsprodukter, kål, selleri, linser, løg og hvidløg. Fibre fylder maven, så du spiser mindre og holder dig mæt i længere tid.

Fedt:
Omega 3 findes i fisk, rapsolie og valnødder. Anvend gerne kokosfedt, som også sætter skub i forbrændingen, samt avokado og ærter, der har et sundt fedtindhold.

Astaxantin:
Er det røde pigment i laks og skalddyr. En kraftig antioxidant, som øger
forbrændingen og dæmper inflammationer,
der kan føre til overvægt.

Krydderier:
Chili, kanel, ingefær, hvidløg,
sennep og peberrod øger forbrændingen.

Koffein:
Kaffe er godt for stofskiftet. Grøn
te er et godt alternativ på grund af indholdet af sunde plantestoffer, der blandt andet kan forebygge hjertesygdomme og infektioner.

Du kan læse meget mere om Fiona Kuren i bogen ”2 weeks in the Super Fast Lane” af Fiona Kirk

Artiklen indeholder affiliatelinks.

Læs mere om