Gå til hovedindhold

Fiona Kuren - Tab 5 kilo på 14 dage

Kvinde med tallerken i hånd
Denne nye superkur er enkel, hurtig og garanterer, at kiloene rasler af. Slankekuren sætter gang i forbrændingen allerede den første dag, og på bare 14 dage kan du forvente et vægttab på 5 kilo. Og så må du endda spise chokolade HVER dag.

Denne nye superkur er enkel, hurtig og garanterer, at kiloene rasler af. Slankekuren sætter gang i forbrændingen allerede den første dag, og på bare 14 dage kan du forvente et vægttab på 5 kilo. Og så må du endda spise chokolade HVER dag.

Når kiloene rasler af i løbet af kort tid, er du mere motiveret til at fortsætte en slankekur. Sådan lyder budskabet i ernæringsekspert Fiona Kirks populære superkur, der for alvor sætter gang i din forbrænding allerede fra første dag.

På bare 14 dage garanterer den engelske slankeforsker dig et vægttab på 5 kilo, hvis du følger superkurens simple regler, der hverken kræver, at du vejer din mad eller tæller kalorierne.

Læs også: På kur om dagen - fri om aftenen med VB6 Kuren

Forskel på kalorier

Det drejer sig derimod om at spise mad, der får kroppen til at forbrænde maksimalt af lagret fedt, samtidig med at man optager maksimal næring.

Kuren bygger på ny viden om, hvordan forskellige fødevarer fungerer i kroppen. En kalorie er f.eks. ikke bare en kalorie. Nogle kalorier er lette at fordøje og får blodsukkeret til at stige og lagres som fedt. Andre kalorier forbrændes langsomt og udsender lidt energi, uden at noget fedt lagres.

En portion rosenkål giver f.eks. 50 kalorier, men for at forbrænde den kræver det 75 kalorier. Underskuddet på 25 kalorier tages fra kroppens fedtreserver og er altså den slags fedtforbrændende mad, du skal spise mere af, hvis du vil tabe dig. Du skal ganske enkelt vælge mad, der kræver energi. Det er ofte proteinrig mad som fisk, fjerkræ og kød. Grønsager, rodfrugter, nødder og bønner indeholder også langsomme kulhydrater.


Fiona Kirk – kvinden bag Fiona kuren

Fionas simple regler

Spis færre fibre:
Fibre er sunde, men fordøjelsessystemet kan ikke altid følge med, og det resulterer i oppustede maver. Så hold igen under lynkuren.

Spis 2-3 daglige måltider:
Spis kun hver 5. time. Når kroppen har tømt sukkerdepoterne, går den nemlig i gang med at forbrænde fedt, og det kan den ikke nå, hvis den konstant tankes op med ny mad.

Drik vand – men kun når du er tørstig:
Drikker du flere end 8 glas vand, kan du risikere at skylle vigtige vitaminer og mineraler ud, inden de har gjort gavn i kroppen. Det meste af vores mad indeholder vand, så spiser vi varieret og drikker et glas i ny og næ, er det udmærket. Medmindre det er rigtig varmt, eller du har trænet hårdt.

Vælg det rigtige fedt:
Drop blandingsprodukter som Kærgården og brug i stedet for rigtigt smør. Brug også gerne kokosolie i madlavningen.

Tyg langsomt:
Giv dig god tid, når du spiser, og tyg langsomt. Dels undgår du at spise for meget, før du mærker, at du er mæt, dels undgår du at få en oppustet mave.

Spis chokolade hver dag:
Du læste ikke forkert. Her er det tilladt at spise et stykke mørkt – mindst 70 %, gerne 85 % – chokolade hver eneste dag. Det stiller din sukkertrang og er med til at fastholde motivationen.

Spis magnesium:
Magnesium er et sundt mineral, der beroliger og giver en god nattesøvn – og som har indflydelse på, at du taber dig. Magnesium findes blandt andet i grønne grøntsager og chiafrø.

Læs også: Chiafrø – en hyldest til de små sundhedsbomber

Drop morgenmaden:
Hvis du ikke er sulten om morgenen, behøver du ikke forsøge at få noget i maven. Vent gerne. Kan du ikke undvære din morgenmad, er æg i alle afskygninger det bedste valg.

Læs også: Fiona Kuren – Kostplanen til et hurtigt vægttab

Du kan læse meget mere om Fiona Kuren i bogen ”2 weeks in the Super Fast Lane” af Fiona Kirk

 

 

Læs mere om