Gå til hovedindhold

Grønne snacks

Lav en tallerken med frugtbåde og grønsagstave, når lækkersulten melder sig på arbejdet, i skolen eller derhjemme. Det er nemlig et godt alternativ til slik, chips og kiks. Se flere ideer til grønne snacks.

Grønne snacks

Lav en tallerken med snacks som frugtbåde og grønsagstave, når lækkersulten melder sig på arbejdet, i skolen eller derhjemme. Det er nemlig et godt alternativ til slik, chips og kiks.

Tips til grønne snacks:
• Stave af gulerod, agurk og peberfrugt. Blomkåls buketter, cherrytomater, sukkerærter, friske grønne asparges og radiser.
• Udskåret æble, pære og appelsin. Blommer, kirsebær, melonskiver og stenfrie vindruer.
• En smule tørret frugt og lidt nødder.

Dip til dine grønne snacks:
Lav en dip af ymer blandet med f.eks. chilisovs, ketchup, moset avocado eller klippet purløg. Smag til med salt og peber.

Frugtsmoothie:
Blend 100 gram friske bær f.eks. jordbær eller hindbær med 1 appelsin og ½ banan. Og knus evt. isterninger i og lidt mælk eller yoghurt.