Gå til hovedindhold

Hjælp til dit nytårsforsæt

Vil du gerne leve sundere og have mere energi, men føler du, at det er et uoverskueligt projekt at gå i gang med? Hvad så med at gøre det på en anderledes måde?

Hjælp til dit nytårsforsæt 

Vil du gerne leve sundere og have mere energi, men føler du, at det er et uoverskueligt projekt at gå i gang med? Hvad så med at gøre det på en anderledes måde? Du kan for eksempel tænke over, hvilken ting der ville have størst indflydelse på din sundhed, hvis du ændrede den.

Sådan holder du dit nytårsforsæt

Her er nogle eksempler:

Sodavand: Hvis jeg dropper sodavand, sparer jeg en masse kalorier og får færre hovedpiner. Jeg drikker sodavand fra morgen til aften, og det vil klart betyde et bedre helbred, hvis jeg lader være med det

Søvn: Hvis jeg prioriterer min søvn, får jeg ikke bare et bedre humør, men jeg spiser også færre søde sager. Når jeg sover nok, bliver jeg mindre stresset og klarer mine arbejdsopgaver hurtigere.

Indkøb: Hvis jeg ikke er den, der køber ind, bliver der kun købt det, der står på indkøbslisten. Jeg bliver ikke fristet til at rydde køkkenskabene for fedt og sukker efter aftensmaden.

Kaffe: Hvis jeg lader være med at drikke kaffe, får jeg mere energi og langt færre kalorier, fordi jeg ikke får så meget mælk.

Læs mere om