Gå til hovedindhold

Kager uden sukker og besvær

Selvom du prøver at passe lidt på vægten eller bare gerne vil skære ned på de søde sager, så betyder det ikke at du ikke kan spise lækre kager.

Kage uden sukker og besvær

Selvom du prøver at passe lidt på vægten eller bare gerne vil skære ned på de søde sager, så betyder det ikke, at du ikke kan spise lækre kager.

Den slankelinje kan sagtens opretholdes selvom du spiser kage, og du behøves ikke engang at have dårlig samvittighed. Du får her 3 gode bud på lækre kager; den lette, den halvfærdige og den hjemmebagte. Fælles for dem alle er, at de smager godt og er et langt sundere alternativ end den gængse kage.

Sukkerfri chokoladekage fra Funktionel Mad – Den lette

Chokoladekagen indeholder ingen sukker, men er istedet sødet med sukrin. Så sparer du både på kalorierne og kulhydraterne. Derudover er noget af hvedemelet også erstattet med fedtreduceret mandelmel.

Denne kage er en færdigblanding og er god i en travl hverdag, hvor kravet bare et, at det skal være let og smage godt.

Køb det velsmagende chokoladekagemix lige her (Affiliate link)

Kagemix uden både gluten og sukker – Den halvfærdige

Prøver du at undgå gluten, så er dette lige noget for dig. Problemet med hjemmebagte brød/kager uden hvedemel og gluten er ofte, at de bliver meget kompakte og tunge, da de er svære at få dem til at hæve. Med denne blanding skal du ikke bekymre dig om dette. Hvedemelet er erstattet af mandelmel og sukkeret af sukrin.

Kageblandingen smager godt i sig selv, men er endnu bedre som basisdej. Der er rig mulighed for at præge kagen som du gerne vil og tilføje din favorit smag. Æblekage, kanelkage, banankage eller gulerodskage – mulighederne er mange.

Du finder kagemixet her. (Affiliate link)

Sund og mættende kage med mandelmel – Den hjemmebagte

Bag selv dine kager og brug mandelmel. Ikke nok med det er et sundere alternativ end almindelig hvedemel, så smager det også bedre og af langt mere. Det er lige før man kan gå så langt at kalde det for en decideret sund kage! Og så mætter en kage med mandelmel bedre end normalt pga. højt indhold af protein og kostfibre. Faktisk indeholder mandelmel hele 40g protein og 20g kostfibre pr. 100g.

Find dit mandelmel lige her. (Affiliate link)

Vær opmærksom på, at mandelmel suger mere væske end almindeligt hvedemel og tag derfor højde for dette i din opskrift. 

Prøv disse kager med mandelmel:

Chokoladetærter med hindbær

LCHF-vafler

Hindbærmuffins med banan

Vi håber, du er blevet lækkersulten og inspireret til at give dig i kast med disse kager. Selvom der ikke er brugt sukker, så smager de fremragende og der er ikke gået på kompromis med smagen – kun sukkeret.

Velbekomme! 

Artiklen indeholder affiliate links.

Læs mere om