Gå til hovedindhold

Kickstart slankekuren efter julen!

Den gode julemad, de lækre julekager og de mange juleøl har præget de flestes kroppe i december, og det kan være svært at skifte eftermiddags-klejnen ud med en gulerodssnack for at smide nogle af kiloene igen.

Sådan kickstarter du slankekuren efter julen!

Den gode julemad, de lækre julekager og de mange juleøl har præget de flestes kroppe i december, og det kan være svært at skifte eftermiddagsklejnen ud med en gulerodssnack for at smide nogle af kiloene igen.

Husk at planlægge måltiderne
Ifølge chefdiætist hos Slankedoktor Lisa Bolting skal du have tre hovedmåltider og tre mellemmåltider om dagen. Det er ganske vigtigt at planlægge måltiderne, så du ikke sidder på arbejdet og mangler et mellemmåltid eller ikke har mulighed for at spise en sund frokost. 
    - Spis gerne bunker med grøntsager, for der er nærmest ingen kalorier i. Eller mad med et højt proteinindhold, som giver dig en god mæthed. Det betyder, at du taber fedtet og ikke musklerne, forklarer Lisa Bolting.

Spis lidt af det hele – og behersk dig
- Det handler om, at du skal finde en varig løsning på dine vægtproblemer. Det er ikke så smart at dyrke yoyo-kurene, for det bliver simpelthen for surt og hårdt i længden. 
    Du skal finde en stil, du kan fortsætte med, siger hun og mener ikke, at det dur at holde sig helt fra at spise kage i ny og næ.

Lisa Bolting har følgende råd til, hvordan en slankende dagsmenu kan se ud:
• Morgenmad: Det kan være et stykke rugbrød med mager ost eller kødpålæg eller en portion havregryn med mælk. Det giver en god kombination af mættende fibre og protein.
• Frokost: Få godt med grøntsager og proteiner i form af kød eller fisk. Og måske et stykke rugbrød.
• Aftensmad: Spis 2-300 g grønt samt et stort stykke kød/fjerkræ og lidt kartofler.

Læs mere om