Gå til hovedindhold

Kom ud af fjerene

Forbered dig
Hvis du går til holdsport eller i fitnesscenter kan du pakke en taske dagen før. Hav altid lidt ekstra med i tasken - f.eks. et par sko - så det aldrig er en undskyldning, at du mangler dit udstyr.
Stil vækkeuret så du er i god tid og sørg også for at få syv-otte timers søvn, så du er veludhvilet. Lad være med at komme med undskyldninger, når vækkeuret ringer om morgenen. De gælder kun, hvis du er syg.

Hold maven i form
Det er en god ide at spise protein aftenen før. Det kan for eksempel være et stykke rugbrød med frikadelle eller æg. Det kan ligge og bumle om natten og gøre din mave kampklar til næste morgen. Det er en god leveregel altid at spise et solidt morgenmåltid.

Drop alkoholen
Er du glad for at drikke rødvin på hverdagsaftener? Det harmonerer desværre ikke godt sammen med morgentræning næste dag. At drikke alkohol er det samme som at stikke en haveslange i en benzintank, og det kommer der jo som bekendt ikke noget godt ud af. Begræns derfor alkoholen til weekenden.

Opbyg en rutine
Find en træningspartner, som du kan lave en aftale med, så din træningstid bliver mere bindende og lav en ugeplan på forhånd, så i sammen kan tage afsted. Lidt variation i din træning er godt, men kun når du selv kan styre det. Vaner passer rigtigt til nogle mennesker og dårligere til andre. For nogle er en personlig træner den bedste motivation.

Meld dig ind i Familie Journals Slankeklub

Læs også:
Motion styrker dit helbred
Sådan kommer du i gang med motion

Læs mere om