Gå til hovedindhold

Kulhydrater i frugt - sort på hvidt

I for store mængder feder frugt, og derfor skal man passe på ikke at spise for meget, når man gerne vil tabe sig

Frugt feder

I for store mængder feder frugt, og derfor skal man passe på ikke at spise for meget, når man gerne vil tabe sig. Mange skruer op for indtaget af frugt, når de går på kur i tro om, at det er sundt. Det er det også - i små mængder.

- Et stykke frugt kan nemt indeholde 60, 70 eller 80 kalorier pr 100 g, og hvis man forsøger at opnå et vægttab, skal man have ca. 1.300-1.400 kalorier om dagen. Hvis man så spiser seks stk. frugt om dagen, kan man jo hurtigt nå op på omkring 450 kalorier, og det er altså bare frugten, man spiser mellem de rigtige måltider. Den fejl mange laver, er at spise for meget frugt og glemme at regne det med i deres daglige kalorieindtag, siger Lisa Bolting, der er chefdiætist for Slankedoktor.dk.

Kulhydrater i frugt - sort på hvidt

Vi giver dig her en liste over indholdet af kulhydrater i en række forskellige frugter. Listen herunder er lavet, så der for hver type frugt er angivet en mængde (i daglig tale kaldet 1 frugtportion), som giver ca. 10 g kulhydrat.

Læs mere om