Gå til hovedindhold

Kvark med hindbær, ristede græskarkerner og mandelflager

Smagfuld morgenmad til dig der følger LCHQ-livsstilen

Opskrift på kvark med hindbær, ristede græskarkerner og mandelflager 

Opskriften er beregnet til 1 portion. 

Ingredienser - Kvark med hindbær, ristede græskarkerner og mandelflager 

2 spsk. græskarkerner

2 spsk. mandelflager

1½ dl hindbær

1 tsk. flydende honning

125 g kvark

Fremgangsmåde - Kvark med hindbær, ristede græskarkerner og mandelflager 

Sådan gør du Rist græskarkerner og mandelflager på en tør og godt varm stegepande i ca. ½ minut.

Kom hindbærrene i et glas eller en skål og dryp dem med honningen.

Kom kvarken over og top med de ristede græskarkerner og mandelflager. 

Tip: 

Kvark indeholder en masse protein og en passende mængde fedt af god kvalitet. Den nyeste forskning har vist, at fedtet i mejeriprodukter er bedre for både sundhed og vægt, end man troede tidligere.

Græskarkerner er nogle af de mest proteinrige frø, og de har et højt indhold af antioxidanter. Og så er hindbærrene de rene antioxidantbomber med et lavt GI.

(GI = Glykæmisk Indeks er et mål for, hvor meget blodsukkeret stiger i løbet af to timer efter indtag af en madvare med 50 gram kulhydrat, red.)  

Mere om LCHQ

Spis sig slanke med LCHQ

LCHQ - Det må du spise

Opskrifter til LCHQ

Kvark med græskar og hindbær

Laks i ovn med asparges, tomater og oliven

Asiatisk omelet med rejer og svampe

Klatkager med mandelmel og citronkvark

Køb bøgerne her:

Læs mere i Fredrik Paulúns bog ”LCHQ gør det nemt at spise sundt”. Bogen er fra forlaget Lindhardt og Ringhof. 

LCHQ gør det nemt at spise sundt

LCHQ gør det nemt at spise sundt - bog

Læs mere i Fredrik Paulúns bog ”LCHQ Lav Kulhydrat Høj Kvalitet”. 

LCHQ - Low Carb High Quality

LCHQ - lav kulhydrat høj kvalitet - bog

Artiklen indeholder affiliate links

 

Læs mere om