Gå til hovedindhold

Grønkålschips

Almindelige kartoffelchips smager godt, men de er hverken sunde eller slankende. Derfor er de her super sunde grønkålschips et rigtig godt alternativ, da de både er sprøde og smager fantastisk.

Almindelige kartoffelchips smager godt, men de er hverken sunde eller slankende. Derfor er de her super sunde grønkålschips et rigtig godt alternativ, da de både er sprøde, sunde og smager fantastisk.

Ingredienser til grønkålschips

Ca. 500 gram grønkål

1/2 dl olivenolie

75 gram cashewnødder

50 gram cheddarost

Prøv også, hjemmelavede rodfrugtchips med aioli

Fremgangsmåde - Grønkålschips

Tænd først ovnen på omkring 150 grader.

Vask derefter grønkålen grundigt og skær det tykke stykke af stilken af.

Vend grønkålen i olivenolien, så det hele er godt dækket af olie.

Læg grønkålen på bagepapir på en bageplade.

Riv osten meget fint og hak nødderne grundigt.

Drys ost og nødder ud over grønkålen og kom det hele i ovnen i ca. 20 min.

Hold øje med dine grønkålschips de sidste fem minutter, da hver ovn varmer lidt forskelligt. 

Tip:

De her grønkålschips smager rigtig godt med forskellige slags dip, men de kan også sagtens spises uden.

Lav dine egne flæskesvær, du finder en nem opskrift lige her

Mest læste fra Slankekure