Gå til hovedindhold

Husk proteinerne under dit vægttab!

Protein er kroppens byggesten og hjælper til at opretholde muskelmassen under et vægttab. Få styr på proteinerne her

Proteiner til dit vægttab

Protein er kroppens byggesten og hjælper til at opretholde muskelmassen under et vægttab. Protein stabiliserer blodsukkeret, og så mætter det forrygende godt.

Proteiner i kød

Kød, fisk og fjerkræ er gode kilder til protein. Men sørg for at variere dit kødindtag og spar på det røde og forarbejdede kød.

Minioversigt over de forskellige kødtypers proteinindhold:

Tun: 27 g
Kylling: 26 g
Rejer: 24 g
Roastbeef: 22 g
Røget laks: 21 g
Æg: 13 g

Proteiner i mælkeprodukter

Mælkeprodukter har forskelligt næringsindhold, så det er ikke ligegyldigt, hvad du spiser til morgenmad eller laver dressing af.

Gå efter højt proteinindhold, da protein mætter godt.
 

Oversigt over de mest anvendte mælkeprodukter:

Bemærk: Der kan dog være forskel fra mærke til mærke, så tjek deklarationen.

Skyr: 11 g protein, 3,5 g kulhydrat
Fromage frais: 8,5 g protein, 4,2 g kulhydrat
Græsk yoghurt: 6,3 g protein, 4,3 g kulhydrat
Yoghurt naturel: 3,8 g protein, 3,8 g kulhydrat
Cremefraiche 38%: 2,1 g protein, 2,7 g kulhydrat.
 

SE OGSÅ: Hent masser af LCHF-opskrifter her >>

 

Psst! Kunne du tænke dig at få fingrene i Familie Journals hæfter med lækre Lavkarbo-opskrifter? Køb dem som PDF i Slankeklubbens webshop!

Kun 20,- per stk.