Gå til hovedindhold

Mæt med omelet

Lavkarbo-omelet med ost og peberfrugt

Ingredienser til omelet
(1 portion)

2 æg
2 spsk. fløde
Salt og peber
1 spsk. smør
½ rød peberfrugt
50 g fetaost
Rucolasalat
Persille
Små tomater, f.eks. cocktail- eller cherrytomater
 

Sådan gør du
Pisk æg, fløde, salt og peber i en skål. Smelt smørret på en pande og hæld blandingen i. Skær peberfrugten i strimler og læg den og fetaosten over æggeblandingen på panden. Steg omeletten i nogle minutter ved middel varme.
Læg omeletten på et fad og server den med rucola, persille og tomater.

Lavkarbo-opskrift: Ulrika Davidsson

Tip
Hav altid et godt stykke parmesan i køleskabet. Osten giver smag til både salater og kødretter...

Sund hyggemad
Ost, avocado, nødder, flødesovs og mayonnaise er ikke spor bandlyst, når du skal hygge dig. Proteiner og fedt gør dig mæt – og holder dig mæt længe – i modsætning til kulhydraterne, der kalder på sultfølelsen alt for hurtigt.
Kan du også lide kød, fisk og skaldyr, er du godt på vej til at nyde Lavkarbo-kosten.
 

Læs mere om