Gå til hovedindhold

Nemme måder at få protein til frokost

Husk proteinerne!

Protein er kroppens byggesten og hjælper til at opretholde muskelmassen under et vægttab. Protein stabiliserer blodsukkeret, og så mætter det forrygende godt.

Kød, fisk og fjerkræ er gode kilder til protein. Men sørg for at variere dit kødindtag og spar på det røde og forarbejdede kød.

Lige her kan du læse mere om, hvorfor protein er afgørende for dit vægttab

5 nemme måder at få protein til frokost

1. Frikadeller: Lav en kæmpeportion og frys dem ned. Tag et par stykker op ad gangen og hav dem med på farten.

2. Fiskekonserves: De fleste dåser er efterhånden udformet, så man ikke behøver at have en dåseåbner med i tasken. Hav altid et par dåser tun, makrel, torskerogn, sild eller lignende liggende til en krisesituation.

3. Rejer: De fås i 100-grams bøtter og er nemme at have med, men egner sig bedst til frokost, hvor man har service og håndvask til rådighed.

4. Æg: Et par kogte æg er nemme at have med overalt og kan også gnaves på farten.

5. Rester: Rester er verdens lækreste frokost. Tag eventuelt fra til frokost, inden du sætter maden på bordet, så du er sikker på at få en passende mængde til frokost.

Læs også vores gode tip til at få proteinen ind i din morgenmad her