Gå til hovedindhold

På LCHF-kost: taber du dig ikke?

Taber du dig ikke med LCHF-kost, eller er dit vægttab gået helt i stå, så prøv med dette råd.

Vi kan let vænne os til at spise for store portioner, og så kræver det lidt viljestyrke at vænne kroppen til at spise mindre.

Mavesækken er en muskel, der kan udvide sig og trække sig sammen. Har du gennem mange år spist store portioner, er din mavesæk blevet stor, men hvis du justerer dine portionsstørrelser, vil den trække sig sammen igen.

LÆS OGSÅ: Sådan tæmmer du appetitten på LCHF

Nye vaner

Prøv i en uges tid at spise grøntsager i en mængde, som du kan have i begge dine hænder, når du former dem til en skål, protein i form af kød, fisk, fjerkræ og lignende i en mængde, der svarer til din ene håndflade og fedtstof i form af olie, fløde, nødder, kerner, avocado eller lignende i en mængde, som du kan have i din ene hulede hånd. Spis et måltid, når du er sulten. Det er helt okay med 4-6 måltider om dagen. I begyndelsen vil
du måske mærke, at din mave brokker sig lidt over de mindre mængder, men ganske hurtigt vil din krop have vænnet sig til det.

LÆS OGSÅ: Når du falder i på LCH

 

Læs mere om