Gå til hovedindhold

Nem og slank hverdag efter ferien

Har du taget lidt ekstra på i ferien? Mange af os spiser lidt bedre og slapper, som vi også bør, lidt ekstra af i ferien. Derfor ender vi ofte med et par ekstra og uønskede feriekilo på sidebenene, når vi skal tilbage på job. Med den rette planlægning, kommer du dog hurtigt tilbage på sporet igen!

Nem og slank hverdag efter ferien

Har du taget lidt ekstra på i ferien? Mange af os spiser lidt bedre og slapper, som vi også bør, lidt ekstra af i ferien. Derfor ender vi ofte med et par ekstra og uønskede feriekilo på sidebenene, når vi skal tilbage på job. Med den rette planlægning, kommer du dog hurtigt tilbage på sporet igen!

For mange af os er ferien forbi. Skolebørnene er tilbage i skole Har du endnu et par feriedage tilbage, kunne du måske bruge dem på at finde et mønster for dagligdagen, der venter, da de første uger efter ferien ofte kan være lidt hårde at komme igennem. Og det at komme godt fra start kan ofte sikre, at nye gode vaner lettere bider sig fast og bliver permanente.

Så selv om du ikke synes, at din ferie skal bruges på tanker om hverdagen, så kan du måske alligevel bruge et par af nedenstående tip.

● Bag en stor portion grove boller eller stenalderbrød, så du hver dag har noget at tage ud af fryseren til madpakken.

Du finder vores bedste opskrifter på brød og boller her.

● Læg en sund madplan til den følgende uge, så den er gennemtænkt i forhold til indkøb. Gør måske dette til en permanent vane.

Du kan altid bruge en af Slankeklubben.dks mange madplaner - find dem her.

● Meld dig til en slags motion, som kan motivere dig. Eller lav en aftale med en nabo/ veninde om, at I motionerer sammen på aftalte tidspunkter. Aftaler gør det langt nemmere at komme af sted. Det behøver ikke at være hård træning før det giver resultater.

Læs for eksempel denne artikel, om gang der slanker mere end løb.

● Smør madpakker om aftenen og gør det til en vane, at de skal være klar aftenen før. Madpakker kan sagtens holde sig friske til næste dag og du har bedre tid til at gøre din mad sund og lækker. Mangler du inspiration til frokosten?

Så får du her, alle vores lækre frokostopskrifter.

● Begynd at lave dobbelte portioner af grøntsagerne, så har du altid vaskede og udskårne grøntsager ved hånden når du har travlt. De fleste typer kan sagtens holde sig mere end én dag på køl, især hvis de vendes i en god mængde marinade.

Bliv hurtigt slank med Julie Berthelsens lynkur:

Læs mere om