Gå til hovedindhold

På kur om dagen - fri om aftenen med VB6 Kuren

Bliv deltidsveganer og smid op til 2 kilo om ugen. Opskriften er simpel, når det gælder den populære VB6 Kuren, hvor du skal spise vegansk kost frem til klokken 18. Derefter må du spise lige, hvad du vil.

Prøv VB6 Kuren

Bliv deltidsveganer og smid op til 2 kilo om ugen. Opskriften er simpel, når det gælder den populære VB6 Kuren, hvor du skal spise vegansk kost frem til klokken 18. Derefter må du spise lige, hvad du vil. 

Er du en af dem, der gerne vil af med de ekstra kilo, der har sneget sig på din krop? Så fortvivl ikke. Med VB6 Kuren (på engelsk: Vegan Before 6 pm) behøver du hverken at tælle kalorier eller veje din mad. Du skal blot holde dig til vegansk mad frem til klokken 18. Derefter må du spise lige, hvad du vil. Gør du det, kan du nemt smide op til 2 kilo om ugen.

Læs også: Tab dig med VB6 Kuren

 

 

 

 

 

 

 

VB6 Kurens 5 principper

❶ Spis frugt og grønt
Princippet er, at du skal spise frugt og grønt i stedet for kager og slik, når du er på farten. Du kan spise ubegrænsede mængder af frugt og grønsager, der er fulde af fibre og vand. Spis dog moderat af frø, avokado, linser, bønner og bananer.

❷ Lav din egen mad
Det er nemmere at have styr på, hvad din mad indeholder, når du selv har lavet den.

❸ Vær aktiv
VB6 Kuren er en vejen til en varig livsstilsændring, som vil give dig et vægttab og reducerer risikoen for en række sygdomme. For at opnå fuld effekt af kuren bør du sørge for at være fysisk aktiv dagligt. 

❹ Skær ned på kødet
Selv om du gerne må spise kød til dine måltider efter klokken 18, så lad ikke kød fylde det meste på tallerkenen. Spiser du mindre kød, kompenserer du med flere grønsager, ris eller pasta.

❺ Drop junkfood
De fleste ved det, men nogle gange er det svært at overholde. Men lad være med at købe det. Så fristes du ikke, når du er derhjemme. Planlæg din mad og sørg for at have sunde snacks i huset. Styr din sukkertrang med frugt, grønsager, nødder eller en pose hjemmelavet popcorn.

Læs også: Fordele og ulemper ved VB6 Kuren

Vær opmærksom på: 

Det er vigtigt at få nok proteiner, så når du skærer ned på kødet, så skal du huske at supplere med andre proteinkilder. Det kan f.eks. være bælgfrugter som bønner, linser og ærter, tofu, sojabønner, svampe og korn. Kilde: Sundhed.dk

Læs mere om