Gå til hovedindhold

Så nemt kan du holde dig slank

Gode råd til at holde dig slank

Det kan være ganske nemt at blive slank. Det kræver blot, at du overholder nogle helt enkle leveregler hver dag for at få det til at virke.

Det lyder selvfølgelig for godt til at være sandt, men hvis du er ihærdig og efterlever disse regler, så vil det også virke. Det er dog klart, at der skal en vis form for indsats til, men det er ikke kompliceret at tabe sig.

Her får du chefdiætist Lisa Boltings seks slankeregler her:

1. Grøntsager

Spis et halvt kilo grøntsager hver dag. Hvis du hver dag får rigtig mange grøntsager, og du spiser de fleste af dem rå, så har de en meget fin effekt på dit vægttab. Især hvis du primært vælger de fiberrige grøntsager. Altså gulerod, kål og rodfrugter fremfor salat, tomat og agurk.

2. Kun én portion

Hvis du kun øser en portion mad op, når du spiser varm mad, så kommer du ikke til at spise for meget.

Hvis du har lyst til mere, så skal du vente mindst 15 minutter, før du tager mere op på din tallerken. I anden portion tager du primært grøntsager og evt. lidt kød. 
 

3. Drikkevarer uden kalorier

Du må gerne drikke, alt det du har lyst til, men det skal være drikkevarer uden kalorier. Altså fx te, kaffe, saft og sodavand med kunstige sødestoffer. Så får du ikke kalorier, som ikke mætter.

 

4. Brød og korn

Brød og andre kornprodukter – max tre gange om dagen. Brød, havregryn og andre typer af korn er meget sundt. Derfor er det vigtigt, at du spiser noget hver dag, men når det handler om vægttab, så er det også vigtigt, at der ikke er for mange kalorier.

Derfor må du begrænse mængderne. Altså er der plads til ca. 100 g brød af den tunge fiberrige slags og lidt korn.
 

5. Sig nej til det overflødige

Når du nu har sat projektet med vægttab i gang, så hold dig helt fra kager, slik, chips, pommes frites og andre fedende usunde ting. Det vil ødelægge det gode arbejde du ellers har lagt for dagen.

En almindelig portion kage giver hurtigt 400 kalorier – og det er præcist dem, du skal have mindre af for at få det til at virke.
 

6. Få pulsen op

Kan du motionere en time hver dag? Hvis du kan det – og det er med pulsen i et niveau, hvor det er vanskeligt at tale sammen - så gør det dit projekt meget lettere. Så prøv om du kan finde tiden og det vil med garanti støtte og hjælpe dit vægttab.

 

Læs mere om