Gå til hovedindhold

Simple råd til din cafétur

Af diætist Pernille Brøndum, Familie Journals Slankeklub


Du kan godt spise ude af og til. Følg blot disse råd:

• Sørg for at vælge de magre retter på menuen og bed om at få dem tilberedt uden unødig brug af fedtstof

• Få saucen serveret ved siden af eller bed om en mager, fedtfri sauce, f.eks. jævnet eller indkogt fond

• Bed om at få din salat uden fede ingredienser som oliven, ost, æg, bacontern og croutoner (brødtern)

• Spis masser af groft brød, kartofler, ris, pasta og grønsager

• Vælg gerne restaurationer med buffet, så kan du selv sammensætte din mad. Men pas ikke at spise for meget. Når du har spist første portion, så vent et stykke tid inden du tager mere mad, på den måde får du lejlighed til at mærke efter, om du er mere sulten

• Vælg frugt eller sorbetis i stedet for de fede desserter

Pernilles onde onsdagstip

Hver onsdag serverer vores diætist, Pernille Brøndum, Familie Journals Slankeklub, et "ondt" tip for dig: Du får sandheden råt for usødet. Så ka' du lære det!



Pernilles søde søndagstip

Om søndagen er Pernille sødere: Her fokuserer hun på de områder, der kan forsøde din kostomlægning. 
    Følg med - både onsdag og søndag…

MELD DIG IND I SLANKEKLUBBEN HER
Med Familie Journals Slankeklub kan du tabe op til 1 kilo om ugen. 
    Du bliver vejledt af din personlige diætist, og du får mulighed for at få vejledning i motion af din egen personlige træner. 
     Meld dig ind lige nu og og få en klog køkkenvægt med kalorieberegner oven i hatten.


Læs mere om slankeklubben her
En hel kogebog fuld af slankeklubbens gode opskrifter

Læs mere om